بیش از ۲۳ هزار کاشانی در سامانه «سماح» ثبت‌نام کردند

کاشان - ایرنا - مدیر حج و زیارت کاشان گفت: ۲۳ هزار و ۳۹۲ نفر از مردم این شهرستان از یک ماه گذشته تاکنون برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

حمیدرضا بهروزی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح (سامانه مدیریت اربعین حسینی) از ۱۷ تیر امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع افرادی که از شهرستان کاشان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند ۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر، ثبت نام خود را با پرداخت حق بیمه نهایی کردند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه زائران کاشانی ثبت‌نام شده در سامانه سماح شامل ۱۵ هزار و ۹۶ نفر مرد و هشت هزار و ۲۹۶ نفر زن هستند، اظهار کرد: از مجموع این افراد، هفت هزار و ۳۱ نفر وسیله شخصی، ۱۵ هزار و ۱۵۲ نفر اتوبوس، ۵۷۸ نفر سفر هوایی و بقیه، وسایل دیگر را برای سفر به مرز انتخاب کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت کاشان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۲۷ زائر مرز مهران، یکهزار و ۳۸۹ نفر مرز خسروی و بقیه مرزهای دیگر را برای سفر به عراق انتخاب کرده‌اند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه برای رفت و برگشت زائران اربعین ۲ هفته زمان در سامانه سماح تعیین شده است، یادآور شد: زائران قبل از شروع ثبت‌نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز همچنین مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات، دقت کنند.

مدیر حج و زیارت کاشان با بیان اینکه پایان مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح هنوز اعلام نشده است، تصریح کرد: احتمال دارد این کار تا یک هفته مانده به روز اربعین ادامه داشته باشد بنابراین زائران نباید ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول کنند.

زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند برای ثبت‌نام به سامانه سماح یا به دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی مراجعه کنند.

شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha