امام جمعه گرگان: اقتدار فرهنگی از قدرت اقتصادی و نظامی بااهمیت‌تر است

گرگان- ایرنا- امام جمعه گرگان گفت: صاحب‌نظران کشورهای قدرتمند دنیا به این نتیجه رسیده که اقتدار فرهنگی از قدرت‌های اقتصادی و نظامی قوی‌تر و مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: با قدرت فرهنگی می‌توان فکر و اندیشه انسان را به دست گرفت و برای بشریت اندیشه‌سازی کرد.

وی بیان کرد: قدرت فرهنگی را هر زمان می‌توان بر علیه افراد به کار بست و با همین قدرت ذهن انسان‌ها را به سمت هداف و برنامه‌های خود بکشانیم.

وی خاطرنشان کرد: نمونه این قدرت فرهنگی در مساله غزه و فلسطین مشهود است که دشمن تلاش دارد رژیم صهیونیستی را مظلوم و مردم غزه را ظالم جلوه دهند که خلاف واقع است.

وی در ادامه به ایام اربعین حسینی و زیارت قبر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: زیارت آداب و رسومی دارد و زمانی که به زیارت ائمه می‌رویم باید اتصال روحی بین ما و ائمه برقرار و روح آدمی به پرواز درآید.

وی اضافه کرد: منظور از به پرواز درآمدن روح، تازه متولد شدن و پاک بودن انسان است که دوباره در مسیر زندگی و رسیدن به سعادت و خوشبختی در راه حق قرار می‌گیرد.

امام جمعه گرگان گفت: زیارت، نقش اساسی در انسان‌سازی دارد و دشمنان نیز از همان ابتدای شهادت امام حسین (ع) تلاش داشتند قبر آن حضرت را از بین ببرند زیرا می‌دانستند هر کس به زیارت امام حسین (ع) می‌رود مسیر زندگیش عوض شده و در راه اسلام گام برمی‌دارد.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: دشمنان در واقع به فکر از بین‌بردن ریشه اسلام هستند زیرا می‌بینند هر روز بر تعداد مسلمانان جهان و روی آوردن به دین مبین اسلام به خصوص در اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: اربعین گستره جهانی پیدا کرده به طوری که جمعیت میلیونی شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین، افکار جهانیان را جلب کرده که اصل ماجرا چیست و امام حسین (ع) کیست.

امام جمعه گرگان گفت: حرم امام حسین (ع) یکی از آن بقعه‌هاست که خداوند دوست دارد که مردم به این حرم بروند و روحشان با روح امام حسین (ع) متصل شود و دعا کنند و دعایشان مستجاب شود.

وی با بیان اینکه جریان اربعین بسیار می تواند افکار جهانیان را به سوی امام حسین (ع) جلب کند و بکشد، افزود: یکی از آثارش پیاده‌روی اربعین حسینی است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: الان وقت معرفی امام حسین (ع) به دنیا است و نویسندگان و متفکران ما باید به زبان آنها حرف بزنند.

وی گفت: امروز فقط نمی‌توان تاریخ مقتل را بخوانیم بلکه باید به زبان آن جوامع و فرهنگ آنها امام حسین (ع) را معرفی کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: کسانی که اهل قلم، فکر و اندیشه هستند معرفی شخصیت سیدالشهدا (ع) را انجام دهند و با این کار بالاترین ثواب الهی را نصیب خودشان کنند.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم امام حسین (ع) را به زبان و فرهنگ جوامع مختلف به مردم و مشتاقان معرفی کنیم.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به جریانات اخیر در اسرائیل و پهپاد فرستاده شده از سوی حزب الله لبنان داخل اسرائیل و نزدیکی خانه نتانیاهو، گفت: این پهپاد با عبور از سدهای امنیتی ایجاد شده در اسرائیل رفته و برگشته و انفجاری که توسط حماس و جهاد اسلامی در تل آویو رخ داد، انفجار خیلی بزرگی بوده است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: اسرائیلی را که خودش را مدعی ارتش شکست‌ناپذیر می‌داند و گنبد آهنین دارد و چند لایه امنیتی ایجاد کرده با ورود پهپاد و انفجار ایجاد شده، احساس خطر بسیاری کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha