امام جمعه گرگان: آمریکا مانع اصلی آتش‌بس در غزه است

گرگان- ایرنا- امام جمعه گرگان آمریکا را محور همه شرارت‌های جهان و عامل کشتار میلیون‌ها بیگناه در کشورهای گوناگون دانست و گفت: این کشور مانع اصلی آتش‌بس در غزه و فلسطین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: آتش‌زدن قرآن توسط نیروهای رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که غزه و فلسطین بهانه است.

وی بیان کرد: این رفتارها ثابت ‌ می‌کند ریشه اصلی این جنگ و کشتارها، مخالفت با خدا و پیامبر (ص) است‌.

امام جمعه گرگان در ادامه به مدال‌آوری و افتخارآفرینی جوانان ایران در المپیاد جهانی علوم و نجوم اشاره کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد شود که تعداد این جوانان زیادتر شود که یکی از این روش‌ها، تشویق متناسب با زحمت و تلاش آنان است.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: حضرت محمد (ص) در آخرین روزهای عمرشان و در حالی که هنوز شرایط‌ بیماری‌شان وخیم نشده بود در جمع مردم مطالبی همچون ریشه‌کنی فقر، باز بودن در خانه والی بر روی مردم، وحدت بین مسلمانان و بیان حدیث معروف ثقلین بیان کردند که آن مطالب باید در جوامع امروزی مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان همچنین به بیان جمله‌ای از امام حسن (ع) پرداخت و گفت: ایشان توصیه داشتند که انسان همیشه خود را معیار قرار دهد و آن انتظار رفتار مردم در قبال خود را برای رفتار خود با مردم قرار دهد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: احسان کردن به دیگران، خدمت به مردم، خوشحال شدن از دست بینوا گرفتن، طلب مغفرت کردن از خدا، عفو از کسانی که مورد غضب قرار داده و صبر در گرفتاری‌ها از نشانه‌های بهترین انسان‌ها است که این ویژگی‌ها از زبان امام رضا (ع) بیان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha