فراهم کردن سفری ارزان، ایمن و آسان برای زوار مهم ترین اولویت ستاد اربعین ایلام است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت‌های اربعین در این استان طی سه اخیر متحول شده است، گفت: فراهم شدن زمینه سفری ارزان، ایمن و آسان و عزت‌مند، مهم‌ترین هدف مسئولان استان در برگزاری کنگره اربعین است.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز جمعه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در سالن پایش تصویری اربعین شهر مهران، با بیان این‌که مهران گرانیگاه اربعین و قطب عتبات عالیات، است، اظهار کرد: زیرساخت‌های اربعین ایلام طی سه اخیر متحول شده است به‌طوری‌که پارکینگ اربعین به وسعت ۴۶ هکتار ایجاد و در این پارکینگ، ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است.

وی افزود: در این مکان، چندین مجموعه سرویس بهداشتی، فروشگاه و چندین موکب برای توزیع بسته‌های غذای گرم و بطری آب معدنی خنک راه‌اندازی شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: این مجموعه مجهز به پایش تصویری است و امسال هزینه پارکینگ هر خودرو به‌صورت هوشمند دریافت می‌شود.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای پرتردد ساخته شد.

استاندار ایلام ادامه داد: پارک جنگلی چغاسبز ساماندهی و سامان‌دهی مواکب میدان اربعین طراحی و اجرا شد و احداث چهار باب نمازخانه در پارکینگ‌ها در مرز مهران و چندین نمازخانه در ورودی شهرستان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه دستگاه یخ‌ساز خریداری شده است و در حوزه تامین آب و یخ و توزیع یخ مشکل خاصی نداریم.

وی یادآورشد: ۵۷ پروژه با اعتبار سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای ساخت سرویس های بهداشتی، مجتمع‌های فرهنگی و سایبان‌ها در دست اقدام است.

فراهم کردن سفری ارزان، ایمن و آسان برای زوار مهم ترین اولویت ستاد اربعین ایلام است

بهرام‌نیا با قدردانی از سپاه، بسیج و فراجا و همه دست‌اندرکاران، گفت: حدود ۴۲ هزار متر مربع سایبان دائمی و ۳۲ هزار متر مربع سایبان موقت با اعتبار یک هزار و 620 میلیارد ریال برای رفاه زوار احداث شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار متربع موزاییک در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران ایجاد، ۱۰ کیلومتر مه‌پاش نصب و راه ‌پدافندی اربعین در آستانه بهره‌برداری است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تونل کبیرکوه، گفت: فقط برای تونل کبیرکوه که به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت ظرف 2 سال 21 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شد که با تزریق اعتبار امیدوارم مشکل روشنایی کامل و نیز سیستم تهویه آن برطرف شود.

وی با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی، گفت: برای باشکوه برگزار شدن کنگره اربعین‌حسینی ریل‌گذاری کردیم. طی سه سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام نظام‌مند شده است.

به گزارش ایرنا ، اسکندر مومنی، وزیر کشور روز جمعه با استقبال بهرام‌نیا استاندار و جمعی از مسئولان استانی از طریق بالگرد وارد پایانه شهید سلیمانی مرز مهران شد.

بازدید از زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی مرز بین‌المللی مهران، میدان اربعین و همچنین شرکت در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان ایلام و شهرستان مهران است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha