۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85577005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیز نابغه تنیس روی میز همدان برای المپیک ۲۰۲۸

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبر: 85577005
خیز نابغه تنیس روی میز همدان برای المپیک ۲۰۲۸

همدان- ایرنا- شیما صفایی نابغه تنیس روی میز همدان در نخستین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی پس از المپیک ۲۰۲۴، طوفانی ظاهر شد و با کسب بیشترین امتیاز، نه تنها عنوان قهرمانی را کسب کرد بلکه جواز حضور در مسابقات آسیایی را نیز به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اوایل امسال بود که شیما صفایی نفر اول تنیس روی میز بانوان کشور در ناباوری از اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ حذف شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند که او دیگر امکان بازگشت دوباره به تیم ملی را به دلیل این شوک روحی، پیدا نکند.

فروردین ماه امسال سرمربی تیم ملی طی گزارشی از عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان و با موافقت رئیس فدراسیون، ندا شهسواری و مهشید اشتری را به عنوان ۲ نماینده تنیس روی میز کشورمان برای رقابت‌های آسیای میانه که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را داشت برگزید و صفایی جایی در این لیست پیدا نکرد.

نابغه تنیس روی میز همدان پس از خط خوردن از نفرات اعزامی برای کسب سهمیه المپیک، عقب نشینی نکرد و در لیگ تنیس روی میز کشورهای آلمان و ترکیه حضور یافت و نتایج درخشانی را به دست آورد.

صفایی در این مدت حتی تمرینات فردی خود را ترک نکرد و مربیان مطرح تنیس روی میز همدان هم برای آماده‌سازی کامل او از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

خیز نابغه تنیس روی میز همدان برای المپیک ۲۰۲۸


بازگشت قدرتمند با قهرمانی در انتخابی تیم ملی

شیما صفایی از همدان در پایان ماراتن انتخابی تیم ملی بانوان که با حضور ۱۲ پینگ پنگ باز برتر بانوی ایران در کمپ بین‌المللی شهید عضدی برگزار شد، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

در این دوره از پیکارها، پریناز حاجیلو از استان البرز دوم شد و فاطمه یاری از مازندران در جایگاه سوم قرار گرفت تا هر سه بازیکن سهمیه آسیایی کسب کنند.

صفایی در این دوره از مسابقات ۱۰ برد و یک باخت کسب کرد تا بالاترین از ندا شهسواری ملی پوش المپیکی این رشته قرار بگیرد.

نکته جالب توجه پیروزی قاطع و سه بر یک صفایی مقابل شهسواری ملی‌پوش المپیکی بود تا ثابت کند همچنان بهترین دختر تنیس روی میز ایران زمین است.

نکته جالب توجه پیروزی قاطع و سه بر یک صفایی مقابل شهسواری ملی‌پوش المپیکی بود تا ثابت کند همچنان بهترین دختر تنیس روی میز ایران زمین است.

همچنین ستایش ایلوخانی دیگر تنیس باز نخبه همدانی نیز تنها با شانزده سال سن توانست رتبه پنجمی را کسب کند تا پدیده مسابقات باشد.

مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد و صفایی حضورش در این رقابت‌ها را مسجل کرد.

هدفگذاری برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸

رییس هیات تنیس روی میز همدان در این باره گفت: کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس را هدفگذاری کرده‌ایم و از هم اکنون برای این رویداد مهم برنامه‌ریزی شده است.

زهره ابوطالبیان اظهار کرد: شیما صفایی و ستایش ایلوخانی ۲ نابغه تنیس روی میز همدان هستند و روی هر ۲ بازیکن حساب ویژه باز کرده‌ایم.

وی بیان کرد: البته شیما صفایی به لحاظ سنی و تجربه بالاتر است و توانست عنوان قهرمانی را در مسابقات انتخابی تیم ملی کسب کند.

ابوطالبیان ادامه داد: ستایش ایلوخانی نیز با وجود اینکه در رده سنی جوانان و تنها ۱۶ سال سن، در مسابقات انتخابی تیم ملی خوش درخشید و تنها با یک گیم اختلاف از رتبه دوم به پنجم تنزل یافت که البته پدیده مسابقات هم شد.

رئیس هیات تنیس روی میز همدان خاطرنشان کرد: شیما صفایی با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی جواز حضور در پیکارهای آسیایی را کسب کند و امیدواریم شروع قدرتمند در فصل جدید رقابت با سایر حریفان داشته باشد.

وی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان با حضور ۱۲ پینگ پنگ باز برتر کشور در کمپ بین‌المللی شهید عضدی برگزار و با قهرمانی شیما صفایی از استان همدان به پایان رسید.

ابوطالبیان یادآور شد: صفایی شایسته حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که تحقق نیافت اما از هم اکنون برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی کرده است.

وی بیان کرد: او مسیر سختی در پیش دارد چرا که رقابت نزدیک شرکت کنندگان در انتخابی تیم ملی نشان داد که هیچ ورزشکاری در حاشیه امنیت نیست و سهمیه دار مسابقات المپیک پاریس هم نتوانست در جمع سه تنیس باز برتر قرار بگیرد.

وی با تمجید از عملکرد ستایش ایلوخانی دیگر ورزشکار همدانی حاضر در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: این بازیکن کم سن و سال‌ترین شرکت کننده در این مسابقات بود و هشت برد و سه شکست را تجربه کرد و در نهایت هم امتیاز با ندا شهسواری ملی پوش تنیس روی میز کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس، در رده پنجم قرار گرفت.

وی افزود: ایلوخانی آینده درخشانی در این ورزش دارد و او نیز می‌تواند همچون شیما صفایی برای رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۸ رقابت کند.

همدان از قطب‌های اصلی تنیس روی میزبانوان کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha