فرماندار مراغه: ۱۰۶ طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: ۱۰۶ طرح سرمایه‌گذاری، زیرساختی و عمرانی طی هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا «مرتضی مینویی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، مجموع اعتبار هزینه شده این طرح‌ها را چهار هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۱۳۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی ۲ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی شامل واحد تولید محصولات پلی اتیلن و تولید دستکش نخی روکش‌دار از جمله طرح‌های افتتاحی هفته دولت به شمار می‌رود که هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آنها سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ طرح بخش کشاورزی این شهرستان با ۴۱۱ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که احداث و بهسازی کانال «سرج» و «ورجوی» با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۵۰ نفر از جمله این طرح‌هاست.

وی با بیان اینکه سردخانه زیر صفر و عمل‌آوری و بسته‌بندی انواع گوشت نیز همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح می‌شود، ادامه داد: برای احدات و راه‌اندازی این واحد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد که ۲۵ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی است و با بهره‌برداری از آن برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فرماندار مراغه به افتتاح سه واحد پرورش ماهی سردآبی هم اشاره کرد و افزود: برای احداث این مزارع پرورش ماهی در شهرک شیلات و منطقه موسوم به «زینق» نیز ۷۶ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۵ نفر را در پی دارد.

«مینویی» اظهار کرد: طرح مکانیزاسیون یکی از مرغداری‌های بخش خصوصی شهرستان با ۱۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان است که با بهره‌برداری از آن برای ۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گفته وی ۳۶ طرح‌ زیرساختی بخشداری مرکزی در بخش‌های آسفالت‌ریزی، بهسازی، احداث کانال و دیوار ساحلی نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد ریال در طول هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود و تعداد طرح‌های افتتاحی بخشداری سراجو نیز ۱۱ مورد با ۵۵.۵ میلیارد ریال هزینه است.

وی این را هم بیان کرد: طرح‌های آسفالت‌ریزی راه روستاهای گلچوان، کوسه صفر، آغبلاغ علیا و سفلی با ۳۰۰ میلیارد ریال و مدرسه خیرساز محسن‌آباد، انزاب و بهسازی و آسفالت مدارس نیز همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار مراغه اضافه کرد: افتتاح ۲۰ مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) و کلنگ‌زنی ۵۰ واحد دیگر با ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز از دیگر طرح‌های هفته دولت به شمار می‌رود.

«مینویی» افزود: طرح هادی سه روستای خطب سفلی، آغجه دیزج و سعیدآباد با ۴۶ میلیارد ریال هزینه و ۲۲ طرح‌ مخابراتی با ۱۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی نیز از جمله طرح‌های افتتاحی است.

به گفته وی بهره‌برداری از طرح احداث خیابان گلها، توسعه شبکه آب خام و منبع یکهزار متر مکعبی و توسعه و نوسازی پارک شادی در مجموع با ۲۴۱ میلیارد ریال هزینه نیز طرح‌های شهرداری مراغه در هفته دولت است.

وی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب نیز آبرسانی و توسعه شبکه فاضلاب روستاهای جوکی بیژن، باغ یری، خلفه کندی، چوان علیا افتتاح و عملیات آبرسانی و احداث شبکه فاضلاب مساکن نهضت ملی همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود.

وی افزود: در حوزه شبکه توزیع برق نیز هفت طرح برقرسانی و توسعه شبکه انتقال برق در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد: طرح بسته‌بندی انواع گوشت و تبدیل ضایعات به تولید پودر گوشت نیز ۲ طرح حوزه دامپزشکی است که در هشتم شهریورماه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا برنامه‌های هفته دولت در مراغه از روز گذشته و با دیدار مسئولان دستگاه‌های دولتی شهرستان با امام جمعه آغاز شد و در روز پنج‌شنبه، هشتم شهریورماه خاتمه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha