ایجاد یک هزار و ۱۷۹ شغل با افتتاح پروژه‌های کشاورزی گیلان در هفته دولت

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی استان در هفته دولت، برای هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۹۰۵ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می شود. 

صالح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰۲ پروژه با اعتبار ۲۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح در هفته دولت امسال آماده شده که ۱۶ هزار و ۶۹ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: کشتارگاه مدرن ضیابر، ساختمان امور اراضی، سردخانه‌، پروژه‌های آب و خاکی شامل انتقال آب با لوله، ایستگاه پمپاژ، صنایع تبدیلی، افتتاح گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله این پروژه‌هاست.

محمدی اضافه کرد: جهاد کشاورزی گیلان رتبه نخست کشور را در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی بخش کشاورزی و اعتبارات هزینه شده در هفته دولت را به دست آورده‌است.

گیلان دارای ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند؛ گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha