۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبر: 85577159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۲ طرح کشاورزی در استان بوشهر

بوشهر_ ایرنا_ بوشهر- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۸۲ طرح جهاد کشاورزی در شهرها و روستاهای استان در هفته دولت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود

مرتضی بحرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی ۱۳ طرح با اعتبار هفت هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال آغاز و ۶۹ طرح نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۵۴ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی افزود: مهمترین طرح هایی که در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود شامل پرورش شترمرغ گوشتی، عمل آوری و فرآوری آبزیان پرورش پرندگان زینتی، پرورش مرغ گوشتی، سردخانه ماهی و میگو، خوراک دام و طیور و آبزیان، احداث جاده بین مزارع و مرمت و لایروبی قنوات است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: این طرح ها در شهرستان‌های تنگستان، دیلم، بوشهر، گناوه و دشتستان آغاز و ۲۷۶ شغل مستقیم و ۹۰ شغل غیرمستقیم خواهد شد.

بحراتی عنوان کرد: این طرح ها باعث اشتغال آفرینی ۲۷۶ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد.

اجرای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار، بهسازی کانال‌های آبیاری، استخرهای ذخیره‌سازی آب، جاده‌های بین مزارع، مرمت و لایروبی قنوات، پرورش شترمرغ، گوساله و عمل آوری آبزیان، کارخانه بسته‌بندی تخم مرغ، چای، قند و خشکبار، کارخانه انواع نوشیدنی و کمپوت ،۵۰ هکتار مزرعه میگو، تأمین روشنایی اسکله‌های صیادی و احداث خطوط انتقال آب از جمله طرح های افتتاحی است که رییس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر به آن اشاره کرد.

بحرانی عنوان کرد: ۲ هزار و ۷۶۸ خانوار از این طرح های افتتاحی بهره‌مند می‌شوند که برای ۱۲۹ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۳۴۷ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: این طرح ها در زمینه‌های آب و خاک، تولیدات دامی، صنایع کشاورزی، شرکت شهرک‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبزیان و تعاون روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha