۷۰ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین در مرزشلمچه ارائه شد

آبادان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۷۰ هزار خدمت فوریت های پزشکی از ابتدای حرکت زائران اربعین در مرزشلمچه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر سیدمحمد محمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: به منظور ارائه بهتر و سریعتر خدمات درمانی و امدادی به زائران اربعین حسینی پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی در منطقه ۲ هکتاری در نقطه صفر مرزی و پنج پایگاه از میدان مقاومت تا موقعیت مواکب مشغول خدمت هستند.

وی گفت: از ۱۵ مردادماه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید سلیمانی در نزدیکی مرز شلمچه فعالیت خود را آغاز و روزانه بیش از سه هزار ۵۰۰ بیمار به این مرکز مراجعه و خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند.

محمدی افزود: پزشکان عمومی و طب اورژانس، به همراه اتاق احیا و داروخانه به صورت شبانه‌روزی در بیمارستان شهید سلیمانی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: کارکنان شبکه بهداشت در محل ورود و خروج زائران مستقر و سلامت آنان را پایش و اگر زائری علائم تب، گوارشی و پوستی داشت ضمن ارائه نکات درمانی و بهداشتی با شهرستان محل اقامت وی ارتباط برقرار تا در آنجا درمان تکمیل را انجام دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین آب آشامیدنی به صورت روزانه مورد بررسی و غذایی پخته شده توسط مواکب نیز سنجش میکروبی و مداوم پایش می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha