۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبر: 85577943
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تکمیل مجموعه آموزشی نوشیروانی بابل بعد از ۱۲ سال

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبر: 85577943
تکمیل مجموعه آموزشی نوشیروانی بابل بعد از ۱۲ سال

ساری - ایرنا - قفل ۱۲ ساله یک طرح آموزشی در بابل گشوده شد و دبستان ۱۲ کلاسه نوشیروانی این شهرستان که سالها نیمه کاره رها شده بود، اکنون ساختمان این طرح آموزشی به صورت کامل تکمیل و در شرایط فعلی در گام آخر فقط حیاط سازی این دبستان باقی ماند و تا مهرماه تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ساختمان جدید دبستان دولتی پسرانه نوشیروانی بابل که عملیات اجرایی این طرح آموزشی در اوایل دهه ۹۰ در شهر بابل به زمین زده شد، این طرح سالها نیمه کاره و بلاتکلیف رها شده بود و دانش آموزان این مدرسه در دبستان های اجاره ای شهر بابل خانه به دوش بودند.

دانش آموزان این مدرسه که در گام اول به مدرسه قدیمی محله حکیم آباد شهر بابل منتقل شده بودند، تا سه سال پیش در این مدرسه تحصیل می کردند و ریزش بخشی از سقف این دبستان سبب شد به یکباره این دانش آموزان به منطقه دورتر از مدرسه فعلی کوچ کنند.

این دانش آموزان این بار در یک مدرسه ای با سازه های قدیمی دیگر در محدوده میدان حمزه کلای شهر بابل منتقل شدند که دوری مسافت و استهلاک ساختمان این مدرسه هم مصایبی را برای دانش آموزان به همراه داشت.

دوری مسافت مدرسه در محدوده حمزه کلای شهر بابل برای برخی از خانواده ها در حدی دور شده بود که به اندازه هزینه یک مدرسه غیر دولتی خرج بر روی دست خانواده ها گذاشته است.

پیگیری های مستمر خانواده ها سبب شد که در نهایت فرایند تکمیل این مدرسه دولتی در دستور کار قرار گیرد و این روزها خبرهای خوشی برای این دانش آموزان و خانواده های آنها در راه است.

مدرسه جدید ۱۲ کلاسه نوشیروانی بابل که در منطقه مناسبی در شهر بابل در کنار خیابان شریعتی این شهر واقع شد هر روز در معرض دید شهروندان قرار دارد.

گامِ آخر

در این پیوند مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدرسه ۱۲کلاسه نوشیروانی بابل با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع مراحل پایانی ساخت را پشت سر می گذارد.

مهدی استادیان بیان داشت: عملیات اجرایی دبستان نوشیروانی بابل که در سال ۹۱ آغاز شده بود این طرح آموزشی ۱۲ سال نیمه کاره رها شده بود که در نهایت با تخصیص اعتبار دولتی فرایند تکمیل این طرح آغاز شد.

وی با بیان این مطلب که حیاط سازی و تکمیل سر درب ورودی این مدرسه گام آخر تکمیل این طرح آموزش محسوب می شود، اظهار کرد: دبستان نوشیروانی بابل در مهرماه سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: دانش آموزان و خانواده های آنها مدتها چشم انتظار تکمیل این دبستان بودند و در سال تحصیلی جدید دانش آموزان در مدرسه جدید خود درس می خوانند.

گامِ آخر

مکان فعلی این دبستان در محدوده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و مرکز معلولین نوشیروانی واقع شد که زمین همه این مکانها به همراه زمین دبستان نوشیروانی بابل اهدایی خیر شهیر مازندران سید حسین فلاح نوشیروانی است.

در هفته های گذشته خبرهای نگران کننده ای برای این ۴۶۰ دانش آموز و خانواده های آنها دست به دست شد که این دبستان با یک نام و مقطع تحصیلی جدید در سال جاری دانش آموز جذب خواهد کرد که اداره آموزش و پرورش بابل با تکذیب این شایعه، خیال دانش آموزان و خانواده های آنها را راحت کرد.

دبستان در حال تکمیل نوشیروانی که در کنار جاده اصلی واقع شد هر روز خانواده های این دانش آموزان به بهانه های مختلف از جمله پیاده روی در جریان فرایند تکمیل این واحد آموزشی لاکچری قرار می گیرند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری بابل دارای ۹۰ هزار دانش آموز است که در بیش از ۵۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha