اشتغال‌زایی ۱۶۳ نفر با سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مازندران

ساری- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح ۸۷ طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای ۱۶۳ نفر با سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، بابک مومنی بیان کرد: این پروژه‌ها که با هدف توسعه و بهبود بخش کشاورزی استان اجرا شده‌اند، منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۶۳ نفر و غیرمستقیم برای یک‌هزارو ۶۲۱ نفر شد.

وی با بیان این که با بهره برداری از این طرح ها بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۴ خانوار از مزایای آن‌ها بهره‌مند شدند، توضیح داد:‌ بیش از یک‌هزارو ۸۸۴میلیارد ریال برای این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: این نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در کشاورزی و توجه ویژه دولت به توسعه این بخش حیاتی است.

بر اساس آمارهای رسمی، سفره رنگین ۸۵ میلیون جمیعت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این میان نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند، بسیار مهم و حساس است.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha