سهرابیان: گفته بودیم ورزشکاران وارد فضای مجازی نشوند/ قایقرانی رشد کرده است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه این ورزش در کشورمان رشد کرده است، گفت: از پیش گفته بودیم که ورزشکاران وارد فضای مجازی و حواشی آن نشوند.

به گزارش ایرنا، علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی امروز سه‌شنبه در نشست خبری در کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: حتما نباید مطالب قایقرانی رسانه‌ها خوشایند من باشد. برخی نقدها سازنده است و برای از بین بردن آنها باید راهکارهایی داشته باشیم. رکوردهای بچه‌ها را اگر نگاه کنیم می‌بینید که ما یک سری کارها را خوب انجام دادیم. خوشحالم مطالب زیادی درباره قایقرانی نوشته شده و این نشان می‌دهد انتظار زیادی از قایقرانی می‌رود که یک حسن است.

وی درباره حواشی قایقرانی خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی سرمربی ورود می‌کند و حرف صحیحی است و نمی‌خواهم به حاشیه بروم. کار گروهی را تشکیل می‌دهیم و حضور افرادی که در فضای مجازی ورود کردند را بررسی می‌کنیم. ما گفته بودیم در فضای مجازی وارد نشوند، نه فقط قایقرانی بلکه برای برخی رشته‌های دیگر هم بود. این موضوع قبل از مسابقه رخ داد و صحبت‌ها هم حق بود هم ناحق. ما تصمیم گرفتیم در لحظه ورزشکار را از حاشیه دور کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد البسه کاروان گفت: ابتدا این موضوع از طرف من نبوده است و این حاشیه ارتباطی با فدراسیون و هیات اجرایی نداشت. ما در این زمینه سخنگو داریم و حاشیه‌های زیادی ایجاد شد که مردم زیادی به صفحه مجازی ورزشکاران قایقرانی آمدند و توهین کردند که باعث آزردگی خاطر ورزشکار ما شد. من هم چیزی درباره لباس عنوان نکردم و طرفداری هم نکردم. من وارد حاشیه‌ای نمی‌شوم وقتی به من ارتباطی ندارد.

وی در پاسخ به این مورد که آیا مشکلی با احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش و جوانان دارد، گفت: دنیامالی هم از دوستان قدیمی من بوده و همشهری بنده هستند. نمی‌دانم این خاطرات نه چندان دور شما از کجا نشات می‌گیرد. من هیچ مشکلی با او ندارم و حتی از فرانسه به وی پیام تبریک گفتم و حتی زحمات او را به عنوان رنسانس قایقرانی یاد کردم. هیچ شخصی از فدراسیون قایقرانی درباره کسب مدال در المپیک از طرف قایقرانی حرف نزده است و ما در یکسال گذشته فقط به تعدد کسب سهمیه فکر کردیم. برای اولین بار روئینگ دونفره ما مدال گرفت و به سهمیه رسید. برای رشته‌ای که تا به حال در المپیک به فکر مدال نبوده، کسب سهمیه حسن است. برخی گفتند نتیجه ضعیفی کسب کردیم اما اگر با بازی‌های آسیایی مقایسه کنیم و ما رشد کردیم.

سهرابیان درباره لباس کاروان ایران در المپیک و  حاشیه‌هایی که از سوی مهسا جاور ایجاد شد، گفت: کار مهسا جاور درست نبود و اگر قبل از مسابقه به این مساله ورود می‌کردم، صحیح نبود و نمی‌توانستم در آن مقطع با او برخورد کنم. در خصوص لباس باید کمیته المپیک صحبت کند. انتظارات درباره لباس متفاوت بود و در لحظه آخر که به دستمان رسید، چیزی که می‌خواستیم، نبود.

وی گفت: تجهیزاتی در پاریس خریدیم و جلسه‌ای با فدراسیون جهانی داشتیم تا ورزشکار و مربی ما تحت حمایت فدراسیون جهانی به چین بروند و آنجا تمرین کنند. در پاریس رایزنی کردیم تا تجهیزات خوبی بخریم و سالن ارگومتر را مجهز کردیم.

وی ادامه داد: بهمن نصیری که از ایران رفته بود، هفته قبل با ما جلسه داشت و مشکل او برای حضور در تیم ملی روئینگ برطرف می‌شود و امیدوارم او را در قایق سنگین وزن بازی‌های آسیایی ناگویا ببینیم.

سهرابیان درخصوص وضعیت نازنین ملائی، گفت: نازنین هنوز دختر من است و خودش را برای بازی‌های ناگویا آماده می‌کند تا عرض اندام مجدد در روئینگ داشته باشیم. ما پشت ورزشکار خود هستیم. ملائی نه خداحافظی کرد و نه حق خداحافظی دارد و خودش گفت که برای مسابقات آتی خود را آماده می‌کند. کسی نگفته سن او بالاست و نازنین در سن شکوفایی روئینگ است. منتظر رونمایی از نازنین جدید باشید.

رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: ما دستاوردهای ناچیزی در المپیک نداشتیم . در طول بازی ها با جیانی بهترین مدیر و سرمربی ایتالیایی رایزنی کردیم تا به عنوان مشاور فدراسیون قایقرانی ایران باشد و با فدراسیون مجارستان صحبت کردیم تا مربی آب‌های آرام را به ما معرفی کنند و اردوهای مقطعی را در مجارستان و ایتالیا داشته باشیم. همچنین تجهیزاتی را به مبلغ ۲۵ هزار دلار در پاریس خریدیم.

او درباره بودجه فدراسیون قایقرانی یادآور شد: از وزارت و کمیته گلایه‌ای در این زمینه تابه‌حال نکردم. تعداد اعزام‌های قایقرانی را ببینید. با این بودجه نمی‌شود چنین اعزام هایی داشت و به همین دلیل حامیان مالی و خیرین در این زمینه ورود کردند. من هم هرگز نگفتم بودجه ما کم است. در هیچ اعزامی هم کم و کسر نگذاشتیم. مشکل بودجه نداریم اما این درست است که به تعداد رشته ای که داریم، این بودجه مناسب نیست.

در ادامه، آرش بصارت‌دار مربی علی آقامیرزایی درباره عملکرد شاگردش در المپیک، گفت: اگر کامل به رکوردها و گروه‌هایی که در مسابقات وجود داشت، دقت کنیم به خوبی درمی‌یابیم که ما بدشانس بودیم. اگر در گروه دیگر بودیم به فینال می‌رسیدیم. به آینده امیدوارم چون نسبت به هانگژو رکوردهای خوبی به دست آوردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha