تکمیل سد «نرماب» مینودشت به رفع چالش کمبود آب گلستان کمک می‌کند

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با بیان اینکه ۹۸ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز مردم استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: تکمیل سد «نرماب چهل چای» مینودشت که به تنهایی آب شرب نیم میلیون نفر از اهالی شرق این استان شمالی را تامین می‌کند، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۲ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزا شهرستان مینودشت به مناسبت هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) بیان کرد: بزرگترین چالش گلستان، کمبود منابع آب است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم و در جریان ۲ سفر استانی رئیس جمهور شهید به گلستان در مجموع ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان مینودشت تصویب شد که تاکنون ۱۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

زنگانه ادامه داد: بخشی از اعتبارات تخصیصی به مینودشت مربوط به سد «نرماب چهل‌چای» این شهرستان بوده که با عتبارات ملی و استانی در مجموع ۱۶ هزار میلیارد ریال صرفا برای تکمیل سد «نرماب چهل‌چای» اختصاص یافته که ۲ هزار میلیارد ریال آن در سال جاری بوده است.

تکمیل سد نرماب مینودشت به رفع چالش کمبود آب گلستان کمک می‌کند

به گزارش ایرنا، ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه سه هزار ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت بر روی رودخانه «نرماب» این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد اما به سبب تخصیص نیافتن کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون تنها بدنه اصلی آن پایان یافته است.

استاندار گلستان همچنین تاکید کرد: تسریع در تکمیل سد «نرماب چهل چای» مینودشت، کمک بزرگی به رفع چالش کمبود آب آشامیدنی این استان خواهد کرد.

وی، گلستان را سرزمین برادری، و وحدت و انسجام دانست و گفت: وحدت بزرگترین نعمت الهی در ایران اسلامی و این استان است و اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در این خطه زبانزد عام و خاص می‌باشد.

زنگانه افزود: دولت اهتمام ویژه به همه ظرفیت‌های گلستان و اقوام و مذاهب ساکن در آن دارد و همه تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه منابع و امکانات صرف می‌کند.

فرماندار مینودشت هم در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ارزش ۹۲ پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و اشتغالزا این شهرستان را افزون بر ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد پروژه‌ ۸۲ مورد با اعتبار هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال قابل افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰ پروژه دیگر هم با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

فرامرز دیلم‌کتولی افزود: پروژه‌های هفته دولت امسال مینودشت در بخش‌های گوناگون و توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله «شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کمیته امداد و بهزیستی، بهداشت و درمان و گردشگری» این شهرستان اجرا شده است.

وی بابیان اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در مینودشت برای ۱۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: آسفالت معابر شهری و روستایی، سه واحد تولیدی، افزون بر ۱۰۰ واحد مسکونی، جاده بین مزارع، سه حلقه چاه آب شرب، ۲ واحد آب‌بندان روستایی و چهار مدرسه را از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری این شهرستان است.

دیلم کتولی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی برخی طرح‌ها از جمله مسکن روستایی، طرح هادی روستاها، مرکز جامع سلامت شهر «دوزین» و مرکز درمانی تامین اجتماعی مینودشت، چند آموزشگاه و زیرسازی و آسفالت پنج کیلومتر جاده دوزین به «حسین آباد کالپوش» نیز آغاز خواهد شد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha