میلوویچ وارد ایران شد؛ بسکتبال پایه با حضور مربی مونته‌نگرویی جان می‌گیرد؟

تهران- ایرنا- مربی مونته‌نگرویی که برای فعالیت در تیم‌های پایه بسکتبال انتخاب شده امروز وارد تهران شد تا کار خود را رسما آغاز کند.

به گزارش ایرنا، بعد از حضور سوتیریس مانولوپولوس به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران امروز واسو میلوویچ، مربی اهل کشور مونتنگرو که به عنوان مربی تیم‌های پایه در طرح بزرگ استعدادپروری انتخاب شده است نیز وارد تهران شد تا کار خود را رسما" آغاز کند.

در سوابق میلوویچ، سابقه سرمربیگری در تیم کمتر از ۱۸ سال مونته‌نگرو را در دو بازه زمانی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ دیده می‌شود که با این تیم به مدال برنز دویژن B اروپا نیز دست یافته است. او در لیگ رومانی (LNBM) به عنوان مربی فعالیت داشته و به عنوان چهارمی این لیگ دست یافته است. میلوویچ همچنین به عنوان مربی تمرین دهنده با نیکولا ووچویچ در تیم شیکاگو بولز، بالسا ژیوانوویچ در تیم FMP بلگراد، ولادیمیر میلوویچ در تیم (KK BHAILOVIC) و ماریا لکوویچ در تیم بانوان فنرباغچه کار کرده است.

میلوویچ وارد ایران شد؛ بسکتبال پایه با حضور مربی مونته‌نگرویی جان می‌گیرد؟

بر اساس توافق فدراسیون بسکتبال با این مربی، قرار است او در مناطق هشتگانه کشور فعالیت داشته و استعدادهای بسکتبال را مورد ارزیابی و تمرین قرار دهد اما نکته مهم اینجاست بعد از این طرح و شناسایی نفرات مستعد، فدراسیون بسکتبال چه برنامه‌ای برای آنها دارد؟

موضوع دیگری که باید به آن اشراف داشت این است که افراد مستعد و ورزشکارانی که در رده‌های پایه شناسایی می‌شوند به دلیل فعالیت با مربیان مختلف، آموزش‌های متعدد و بعضا متفاوت دیده‌اند که این عدم ناهماهنگی در شیوه تمرینات، ممکن است برای آنها در رده‌های بالاتر ایجاد مشکل کند.

میلوویچ وارد ایران شد؛ بسکتبال پایه با حضور مربی مونته‌نگرویی جان می‌گیرد؟

با توجه به گسترده‌بودن فضای جغرافیایی کشور به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال قصد دارد تا از این مربی مونته‌نگرویی برای هماهنگ‌سازی و یک‌دست کردن تمرینات و برنامه‌های رده‌های پایه استفاده کند تا همه چهره‌های مستعد بسکتبال در کشور، تحت یک شیوه منظم و هماهنگ آموزش‌های لازم را ببیند و باید دید آیا فدراسیون بسکتبال می‌تواند در این طرح موفق باشد و از چالش‌های موجود به سلامت عبور کند؟ البته قرار است چند مربی دیگر نیز به واسو میلوویچ اضافه شوند تا او را در طرح استعدادپروری همراهی کنند.

بسکتبال ایران سال‌های نه چندان دور نسلی داشت که در آسیا آقایی می‌کرد که از آن به نسل طلایی یاد می‌شد، نسلی که افتخارات متعدد و بسیاری را برای ایران به ارمغان آورد و همین موفقیت‌ها باعث شد نوجوانان بسیاری به این رشته روی بیاورند، افتخاراتی که در چندسال اخیر بنا به دلایلی که پیش از این و در گزارش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، کم‌رنگ شده و باید امیدوار بود با اجرای این طرح، شاید دوباره نسلی طلایی از آسمانخراش‌های ایرانی در آسیا قدرتنمایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha