۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85581581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی مسیر کسب سهمیه جهانی جوانان بسکتبال ایران

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85581581
بررسی مسیر کسب سهمیه جهانی جوانان بسکتبال ایران

تهران- ایرنا- تیم بسکتبال کمتر از ۱۸ سال ایران در شرایطی در کاپ آسیا به میدان می‌رود که در صورت موفقیت در این رویداد، سهیمه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شاگردان سرجان ایوانویچ که پس از قهرمانی در غرب آسیا شانس حضور در کاپ آسیا ۲۰۲۴ را پیدا کردند تهران را به مقصد اردن ترک کردند تا خود را آماده حضور در این رویداد کنند.

نمایندگان بسکتبال ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های کره، هند و کویت همگروه هستند که در صورت برتری و صعود به عنوان تیم اول، یک دیدار سرنوشت ساز دیگر پیش روی جوانان بسکتبال ایران است که در صورت برتری در آن مسابقه، ایران یکی از تیم‌هایی خواهد بود که سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب می‌کند.

بسکتبالیست‌های جوان ایران که اکنون در اردن به سر می‌برند دو بازی تدارکاتی با فیلیپین و اردن را در برنامه دارند و بعد از آن یک روز استراحت خواهند داشت تا از روز دوشنبه به صورت رسمی کار خود را در کاپ‌آسیا آغاز کنند که در اولین بازی باید به مصاف کویت بروند.

۱۶ تیم در این رویداد حضور دارند، هرچند شاگردان ایوانویچ کار سختی برای رسیدن به سهمیه جهانی دارند اما این شانس را دارند تا خود را در چالشی جدی محک زده و با ارائه عملکردی قابل قبول، یکی از تیم‌های برتر این دوره از مسابقات باشند.

امیر مهیار کرامتی، محمدمهدی حیدری، آرین عدالت‌فر، مانی منوچهری، سینا محمدی، بنیامین محمدی، رادین علیزاده، سالار طاهری، محمدامین قرا پازوکی، محمدمهدی جلالی، سهیل کریمی و پدرام فلاح ۱۲ بازیکنی هستند که راهی اردن شده و باید دید در دیدارهای پیش رو چه نتایجی را رقم خواهند زد.

در گروه A این مسابقات، استرالیا، چین‌تایپه، لبنان و مغولستان، در گروه C چین، ژاپن، قطر و قزاقستان و در گروه D نیز تیم‌های فیلیپین، نیوزلند، اندونزی و اردن میزبان حضور دارند.

در این رقابت‌ها 4 تیم برتر جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب خواهند کرد که سال آینده در سوئیس برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های ملی‌پوشان ایران به شرح زیر است:

دوشنبه - ۱۲ شهریور ماه

ساعت ۱۷ (به وقت ایران)

ایران - کویت

سه‌شنبه - ۱۳ شهریور ماه

ساعت ۱۷ (به وقت ایران)

ایران - هند

چهارشنبه - ۱۴ شهریور ماه

ساعت ۱۷ (به وقت ایران)

ایران - کره‌جنوبی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha