۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85580856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیراز میزبان سوگواره بین‌المللی آیین‌های محرمی شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: شیراز میزبان سوگواره بین المللی "میراث مراثی " شده و آیین‌های محرمی هشت استان کشور و چهار کشور خارجی هفته آینده در مرکز فارس به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی، چهارشنبه در جلسه هماهنگی سوگواره بین المللی میراث مراثی افزود: این رویداد بین‌المللی از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محوطه جلو ارگ کریم خان شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سوگواره بین المللی نمایشی از آیین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس فارس، ایران و کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است.

ثابت اقلیدی عنوان کرد:بر اساس برنامه ریزی ها این سوگواره طی چهار شب و در هر شب ۶ اجرا برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۲۴ گروه ملی آیینی از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به‌اجرا برنامه می پردازند.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها به معرفی میراث فرهنگی کمک می‌کند بلکه بازاری برای توسعه گردشگری و صنایع دستی نیز خواهد بود.

ثابت اقلیدی بیان کرد: با این رویداد، فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به یکی از مقاصد گردشگر پذیر رویدادهای آیینی و مذهبی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد: در ایام برپایی سوگواره، بازارچه صنایع دستی و هنرهای مرتبط با آیین های عاشورایی و مذهبی نیز در شیراز برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این سوگواره، نمایشگاه عکس عاشورایی نیز در مسجد وکیل شیراز با ۲۶ اثر گشایش می‌یابد.

شیراز میزبان سوگواره بین‌المللی آیین‌های محرمی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: سوگواره بین المللی " میراث مراثی " یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی شیراز است که نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۳ قرار است در شیراز برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha