اقامتگاه پدافند هوایی ارتش در مهران ۸۵ هزار زائر اربعین را اسکان داد

ایلام - ایرنا - فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بیش از ۸۵ هزار زائر در محل اسکان موقت موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش ویژه بانوان و آقایان در طول ماه صفر تا کنون برای استراحت اسکان یافتند.

سرهنگ "محمود صفری" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز آخرین ساعت‌های خدمات‌رسانی موکب‌های مرتبط با نیروی پدافند هوایی مستقر در مرز مهران انجام سپری شد و باتوجه به کاهش جمعیت زائران، امروز صبح این موکب‌ها جمع آوری شد و کار خدمات‌رسانی به زوار در پایانه مرزی مهران خاتمه یافت.

وی افزود: از ۲۰ مردادماه تا صبح امروز ۳۶۵ هزار بطری آب، ۱۰۸ هزار لیتر شربت، ۵۸ هزار بطری انواع آبمیوه و ۱۱۶ هزار بطری انواع نوشیدنی گازدار در بین زائران برای رفع تشنگی و کاهش گرمازدگی و همچنین سه هزار و ۲۵۰ قالب یخ بین موکب ها توزیع شد.

صفری یادآور شد: ۲۲ تن میوه خنک و تازه، ۲۱۰ هزار پرس غذا شامل ۴۲هزار وعده صبحانه، ۸۴ هزار پرس نهار و ۸۴ هزار پرس شام و همچنین نزدیک به ۶ تن آب دوغ خیار خنک توسط خادمان نیروی پدافند هوایی ارتش به زائران پایانه مرزی مهران ارائه شد.

اسکان ۸۵ هزار زائر اربعین در اقامتگاه مرز مهران نیروی پدافند هوایی ارتش

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵ هزار بسته فرهنگی از جمله دستبندهای مزین به نام ائمه اطهار(ع)، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران، اقلام مذهبی، سربند، شال سیاه عزا، زیارتنامه اربعین، کلاه بچگانه به زائران اهدا شد.

فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش، حمل و نقل ۱۴ هزار نفر زائر از کارکنان و خانواده‌ نیروهای مسلح از پارکینگ امامزاده سیدحسن(ع) به پایانه مرزی و برعکس با خودروهای عمومی پیش بینی شده را از دیگر خدمات ارائه شده نیروی پدافند هوایی ارتش به زائران پایانه مرزی مهران ذکر کرد.

صفری یادآور شد: در مدت زمان استقرار ایستگاه‌های صلواتی نیروی پدافند هوایی ارتش در مهران تعداد ۲۱۲ مرتبه خودروهای دولتی‌، نظامی، خدماتی و امدادی بنزین یا گازوئیل مورد نیاز ماشین خود را از جایگاه سوخت سیار این نیرو تامین کردند.

اسکان ۸۵ هزار زائر اربعین در اقامتگاه مرز مهران نیروی پدافند هوایی ارتش

وی افزود: حجم مراجعان به اتاق سرد ۱۶ تخته سیار مستقر در پایانه برکت، تعداد ۲۸۸ نفر زائر بود که از این تعداد ۲۷۱ نفر پس از درمان‌های سرپایی، استراحت و سرم‌تراپی مرخص و ۱۷ نفر توسط آمبولانس‌ پیش‌بینی شده در محل، به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند.

صفری تاکید کرد: از ۲۰ مردادماه تا صبح امروز خادمان زوار در نیروی پدافند هوایی ارتش با رعایت بهداشت کامل فردی و محیطی به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش کردند تا همپای دیگر موکب‌ها به زائران پایانه مرزی خدمات رسانی مطلوب ارائه دهند.

فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: خدمات متنوع این نیرو شامل نگهداری از خودروها در پارکینگ، حمل و نقل زائرین، اسکان موقت، ارائه کارهای فرهنگی، توزیع غذا در سه وعده، توزیع میوه، توزیع انواع نوشیدنی و خوراکی‌های خنک، انجام درمان سرپایی در اتاق سرد ۱۶ تخته، ارائه سوخت برای خودروهای نظامی و دولتی بود.

اسکان ۸۵ هزار زائر اربعین در اقامتگاه مرز مهران نیروی پدافند هوایی ارتش

به گزارش ایرنا، نیروی پدافند هوایی ارتش در میدان اربعین، نقطه صفر مرزی، امامزاده سید حسن (ع) و پایانه شهید رئیسی (برکت) ایستگاه صلواتی دایر کرد.

مرکز پشتیبانی و گروه آماد و ترابریِ رزمی موکب نیروی پدافند هوایی ارتش نیز به عنوان پشتیبان در پل زائر و عقبه همه ایستگاه‌های صلواتی مستقر در میدان اربعین و محوطه پایانه مرزی شهید سلیمانی قرار داشت.

نیروی هوایی ارتش نیز یک بیمارستان صحرایی تخصصی مجهز در میدان اربعین و جوار ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم نیروی پدافند هوایی برپا کرده بود.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha