اجرای طرح تکمیلی روشنایی بوستان لاله تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای طرح به روزرسانی و تکمیل روشنایی بوستان لاله به‌ عنوان «کار ویژه» با هدف رفع خاموشی‌ها و تامین امنیت، آسایش و رفاه حال شهروندان ساکن در پهنه مرکزی تهران خبر داد.

سیدمرتضی روحانی با اشاره به استمرار طرح ۳۶۰ درجه رصد و پایش میدانی امکانات در نواحی ۶ گانه و شناسایی کمبودها و نیازهای مردمی این منطقه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این راستا وضعیت بوستان لاله در موضوعات مختلف از جمله میزان روشنایی در شب و شناسایی نقاط کم‌نور، خاموش و مشکل‌آفرین به دقت ارزیابی و بررسی شد و بر اساس آن اقداماتی در جهت افزایش رفاه، آسایش و امنیت شهروندان در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله آغاز شد. ‌

وی افزود: پروژه به روزرسانی و تکمیل روشنایی بوستان لاله و رفع هرگونه خاموشی با استقرار تیم مخصوص، تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز به‌ صورت شبانه‌روزی کلید خورد و تا مدت زمان حدود ۳۰ روز گذشته، اقدامات متنوع و مهمی در داخل این بوستان انجام شده که از جمله آن می‌توان به عیب‌یابی و رفع خاموشی تعداد ٢٠ برج نوری در سطح پارک با نصب لامپ‌های کم‌مصرف (اس. ‌ام. دی) از استانداردترین و به روزترین نوع موجود در بازار، نصب تعداد یک هزار و ۱۰۰ شعله و لامپ کم‌مصرف ٣٠ وات بر روی ۵۵٠ پایه‌ چراغ (اس شکل) دو شعله، که ابتدا سرچراغ‌ها و پایه‌ها به شکل اساسی با مواد شوینده و دستگاه واترجت شست و شو و پاکیزه و علاوه بر آن تعداد ١۵٠ حبابی شکسته و ناقص پایه چراغ‌ها، جمع‌آوری و با حبابی‌های جدید نونوار شد.

اجرای طرح تکمیلی روشنایی بوستان لاله تهران

‌شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه از آنجایی که این پروژه همچنان در جریان بوده و آمار کارکرد تغییر و حجم فعالیت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: در این مدت زمان، تعداد ۳۰۰ عدد پایه چراغ مازی نور که با توجه به فرسودگی و گذشت زمان، کارایی مناسبی نداشتند، ضمن جمع‌آوری این سر چراغ‌ها، تعداد ٣٠٠ عدد سر چراغ حبابی استاندارد و مقاوم با حبابی‌های جدید جایگزین، نصب و شعله‌های ٩ وات این چراغ‌ها نیز به لامپ‌های کم‌مصرف ٣٠ وات ارتقا پیدا کرد.

به گفته وی، تاکنون یک هزار و ۷۵۰ عدد لامپ کم‌مصرف (اس. ‌ام. دی) ٣٠ وات برای روشنایی هرچه بیشتر فضای بوستان لاله به‌کار رفته، تعداد ٢۵٠ پروژکتور منصوب برپایه‌های ١٢ متری و ١٨ متری نیز بهسازی و با لامپ‌های کم‌مصرف جدید تجهیز و راه‌اندازی شده است. ‌

روحانی تاکید کرد: این پروژه با همدلی مجموعه شهرداری منطقه ۶ تهران، در کوتاه‌ترین زمان و باکیفیت بسیار مناسب و درشان شهروندان ساکن در پهنه مرکزی تهران در حال اجراست و با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی مستقر در بوستان لاله تهران در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha