۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85581274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ کلاس درس در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85581274
۹۶ کلاس درس در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و برای تامین نیاز ضروری فضاهای آموزشی در سال تحصیلی جدید، ۹۶ کلاس درس جدید در این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد محمدی‌خلفلو روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: این تعداد کلاس با ۱۷ هزار و ۸۸۱ متر مربع فضای آموزشی در قالب ۲۰ واحد آموزشگاه در مناطق مختلف استان اردبیل احداث شده و از نخستین روز سال تحصیلی جدید آماده پذیرش دانش آموزان است.

وی افزود: برای جبران بخش دیگری از نیاز فضای آموزشی استان اردبیل، تا ۱۰ مهر ماه امسال نیز، ۱۰۰ کلاس درس جدید افتتاح شده و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تهیه و ارسال تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت امسال خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، چندین طرح مربوط به ایزوگام سقف و عایق بندی مدارس به مساحت ۱۰ هزار متر مربع به مناسبت هفته دولت امسال بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به تداوم آسفالت ریزی محوطه مدارس استان اردبیل و بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع طرح آسفالت ریزی فضاهای آموزشی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، طرح استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس در ۲۲ واحد آموزشی استان در قالب ۱۷۸ کلاس درس با صرف ۳۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۹۶ کلاس درس در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

محمدی‌خلفلو همچنین از رنگ آمیزی و شاداب سازی دهها واحد آموزشی با صرف ۳۳ تن رنگ و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: طرح‌های مدرسه سازی نیمه تمام استان نیز با سرعت در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل شدند، ولی به گفته کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به‌گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha