۲۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان اردبیل سال تحصیلی را آغاز کردند

اردبیل- ایرنا- ۲۲ هزار دانش آموز کلاس اولی استان اردبیل روز سه‌شنبه با برگزاری جشن شکوفه‌ها راهی مدرسه شده و سال تحصیلی را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین استانی جشن شکوفه‌ها گفت: امسال ۲۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در یک هزار و ۵۴۵ مدرسه ابتدایی استان تحصیل خود را آغاز کردند.

وحید خدابنده با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماه تابستان برای آغاز سال تحصیلی جدید بدون دغدغه برای معلمان، اولیا و دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، سازماندهی نیروی انسانی حوزه آموزش ابتدایی پیش از ۲۰ تیرماه انجام شد.

وی افزود: اقدامات ارزشمندی در خصوص ثبت‌نام پایه اول و میان پایه و همچنین ثبت سفارش کتب درسی انجام شده به طوری که تمام دانش‌آموزان اول ابتدایی یا کتاب خود را تحویل گرفته‌اند و یا در امروز با حضور در مدرسه تحویل می گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم حوزه آموزش ابتدایی استقرار نظام دوری است که در آن معلمان ، دانش‌آموزان کلاس خود را در سه سال اول ابتدایی همراهی خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه کارگاه‌های توانمندسازی معلمان مجری نظام دوری برگزار شده و آمادگی لازم برای اجرای این طرح وجود دارد.

خدابنده اضافه کرد: امسال برای ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه اول جامانده از آموزش‌های پیش دبستانی، در قالب ۸۰ کلاس، دوره یک ماهه جبرانی برگزار شد.

وی افزود: از نیمه مردادماه نیز کارگاه‌های آموزش اولیای پایه اول در سطح مدارس استان با هدف ایجاد ارتباط بین نهاد خانواده و مدرسه برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل همچنین گفت: امسال ۱۳۴ هزار دانش‌آموز سایر پایه‌های مقطع ابتدایی از روز یکشنبه دوم مهر در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

۲۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان اردبیل سال تحصیلی را آغاز کردند

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل شدند، ولی به گفته کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به‌گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha