بهره‌برداری از ۲۵۰ کلاس درس تا آغاز سال تحصیلی در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: ۲۵۰ کلاس درس جدید در قالب ۶۰ پروژه آموزشی در این استان از اول امسال تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کلام‌الله صفری روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بخش زیادی از این فضاهای آموزشی با ۱۷ هزار و ۹۲۰ متر مربع در استان تکمیل شده تعداد اندکی از آنها مراحل نهایی تکمیل را طی می‌کند.

وی از آغاز اقدامات و برنامه‌ریزی با حضور تمام مدیران مدارس استان در شبکه شاد برای اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: لازم است که همه مدیران مدارس در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم خود ارزیابی پروژه مهر در سامانه مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: به منظور رصد دقیق برنامه‌های پروژه مهر، ناظرانی برای نواحی و مناطق از سوی اداره کل استان تعیین شده که این کارشناسان بایستی به‌صورت روزانه و در صورت لزوم با حضور در منطقه نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام کنند.

وی همچنین خواستار تدوین نقشه راه برای پروژه مهر استان شد و اضافه کرد: همه معاونت ها و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان باید برنامه مدون و مشخصی برای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند.

صفری استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را در امر آموزش و فراهم کردن شرایط بهینه تحصیل فرزندان مردم را مهم دانست و بیان کرد: به منظور ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از تمام امکانات و ظرفیت نهادها و افراد تاثیرگذار از جمله ائمه جمعه و اعضای شورای آموزش و پرورش باید بهره‌مند شد.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، این استان به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و افزایش نیاز و نیز به سبب فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، نیاز به ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید دارد.

صفری وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را نگران‌کننده خوانده و اعلام کرده است که به علت مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی در استان و نیز افزایش جمعیت دانش‌آموزی، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال در زمینه تامین فضای آموزشی در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده و سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزی استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی، طی چهار سال آینده باید سالانه ۲۸۳ مدرسه ۶ کلاسه در استان اردبیل احداث شده و در اختیار نظام آموزشی استان قرار بگیرد.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha