رویداد جایزه پژوهش سینمایی معرف الگوهای جدید رفتاری به جامعه هنری است

تهران- ایرنا- پژوهشگر شایسته تقدیر در ششمین رویداد جایژه پژوهش سال سینمایی گفت: این رویداد کمک می‌کند تا الگوهای جدید رفتاری به جامعه هنری به ویژه سینماگران و فیلم‌سازان معرفی شود.

فروزنده جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اهمیت و عمق بخشی رویداد جایزه پژوهش سال سینما به سینمای و حرکت به سوی پژوهش‌محور اظهار داشت: این رویداد کمک زیادی به ژرف‌نگری به هنر صنعت سینما می‌کند؛ در این رویداد یافته‌های پژوهشی جدید معرفی می‌شود و سینماگران بر اساس این یافته‌ها می‌توانند فعالیت‌های آینده خود را سامان دهند.

وی که با پژوهشی با عنوان «بازنمایی گسست نسلی در سینمای ایران» به ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی ایران آمده بود، گفت: کاری که من انجام دادم راجع به گسست نسلی بوده است و نشان می‌دهد که سینما به عنوان آیینه جامعه، می‌تواند وضعیت موجود را بازنمایی کند.

جعفرزاده تصریح کرد: کارکرد دیگر سینما معرفی الگوهای رفتاری به جامعه است به هیمن دلیل رویداد جایزه پژوهش سال سینمای ایران می‌تواند کمک کند که این الگوها را به اهالی هنر و سینما، از تولید کنندگان و فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان برساند.

پژوهش‌ در سینما کارگشا است

این پژوهشگر سینمایی درباره اساس و ضرورت پژوهش در حوزه سینما تصریح کرد: در هر موضوعی، مستلزم شناخت وضعیت موجود هستیم تا با ارایه الگوهای جدید، آسیب‌شناسی و اقدام‌های جدید در این چارچوب را انجام دهیم.

جعفرزاده، رویداد جایزه پژوهش سال سینمای ایران، وضعیت و شمایی از تولیدات موجود سینما را نشان می‌دهد تا از این طریق نقاط ضعف و قوت را در تولیدات سینمایی احصا کنیم.

وی تاکید کرد: در همه جوامع این گونه است؛ با یک مطالعه بین المللی متوجه خواهیم شد که در تمامی جوامع از این پژوهش‌ها برای تحقق اهدافی چون هویت ملی، تقویت و ایجاد انسجام اجتماعی و همبستگی ملی از این حیث چنین پژوهش‌هایی بسیار کارگشا هستند.

به گزارش ایرنا، سازمان امور سینمایی وسمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های تحولی دولت سیزدهم و با هدف تقویت فضای تحقیق و پژوهش در حوزه سینمای ایران، به ویژه اقتصاد، صنعت، تکنولوژی، آینده نگری، فرهنگ، دین، دفاع مقدس، خانواده، اقتدار و هویت ملی، هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران را هم زمان با هفته پژوهش، در نیمه دوم آذر ماه سال 1403 برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha