دادستانی از مستهلک شدن ۲ هزار میلیارد ریال دارایی مردم گرگان جلوگیری کرد

گرگان- ایرنا- دادستان گرگان با ورود به پرونده معروف به «سورتمه شهربازی مدرن گرگان»، از مستهلک شدن دارایی ۲ هزار میلیارد ریالی مردم این شهر جلوگیری کرد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان، پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مستهلک شدن تجهیزات سورتمه شهربازی گرگان‌، دادستان این شهر از محل پروژه واقع در منطقه گردشگری هزارپیچ بازدید و جلسه‌ای را با حضور مسوولان و متولیان امر برگزار کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان چندی پیش لایحه برگزاری مناقصه سورتمه را رد کرده بوده بودند که با ورود دستگاه قضایی و نشست دادستان مرکز گلستان و شنیدن مباحث کارشناسان، آنان تصمیم‌ گرفتند بار دیگر به اجرای مناقصه سورتمه رای دهند.

دادستان گرگان در این جلسه گفت: راهی به جز اینکه در اجرای این پروژه روبه‌جلو برویم، نداریم، زیرا تاخیر در اجرای این پروژه و تعطیلی سبب خسارت به بیت‌المال می‌شود.

محمود اسپانلو افزود: ارزش تجهیزات سورتمه این منطقه شهربازی در هنگام خرید ۴۰۰ میلیارد ریال بود که امروز با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تعلل در اجرای این پروژه افزایش هزینه‌های آن را در بردارد، اظهار کرد: اگر اعضای شورای شهر توان اجرا این پروژه را نداشتند، چرا سه هزار میلیارد ریال هزینه کردند؟.

وی بیان کرد: هر روز تاخیر در اجرای این پروژه، زیان به بیت‌المال است و در ۲ هفته گذشته در این خصوص با مطالبات مردمی مواجه بودیم.

دادستان مرکز استان گلستان به دیگر طرح‌های اقتصادی در این شهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌ها «پاساژ امیر» در قلب شهر با ۱۵۰ باب واحد تجاری حدود ۲۰ سال همچنان متوقف مانده است.

اسپانلو اضافه کرد: از ۱۰ سال قبل فروشگاه «اسکای‌مون» در چهار طبقه ساخته شده، اما به دلیل اختلافات مالی با شهرداری متوقف شده، این در حالی است که شهرداری عنوان می‌کند این مساله قابل‌ حل است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران این فروشگاه می‌گویند می‌توانند با راه‌اندازی طبقات فوقانی این فروشگاه برای ۲ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد کنند.

وی با تاکید بر کلان فکر کردن اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری به منظور توسعه همه جانبه این شهر، خاطرنشان کرد: سورتمه مساله مهمی است و ما خود را موظف به پیگیری این مساله می‌دانیم.

دادستان گرگان گفت: نمی‌توانیم در خصوص تصمیمات شورای اسلامی شهر دخالت کنیم، اما آنها علاوه بر اینکه باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند باید پاسخگوی مردم نیز باشند.

رییس کمیسیون گردشگری، بافت تاریخی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گرگان در حاشیه این جلسه گفت: پیگیری رفع مسائل و مشکلات حقوقی کل «دهکده گردشگری هزارپیچ»، پروژه «بازار موزه هفت شهر» و «تپه تاریخی قلعه‌خندان» از دیگر محورهای اصلی این نشست بود.

علی‌اکبر بصیرنیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رفع مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این پروژه‌ها از ضروریات توسعه همه جانبه شهر گرگان است که ورود و نگاه ویژه دستگاه قضایی استان به موضوعات شهری به خصوص در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری نشان از اهمیت این پروژه‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شنبه ۲ هفته قبل (۲۸ مرداد) تعدادی از اعضای شورای اسلامی گرگان، به برگزار نشدن مناقصه سورتمه رای داده بودند که این مساله، باعث تعجب شهروندان و تقاضای آنان از دستگاه قضایی برای ورود به این مهم شده بود.

پس از کلنگ‌زنی پروژه شهربازی مدرن گرگان که بنام «دهکده گردشگری هزارپیچ» این شهر نامگذاری شده، اعضای شورای شهر، شهرداری به همراه پیمانکار آن تعهد دادند که در فاز اول افتتاح پروژه، سالن سرپوشیده بازی‌ها و سورتمه راه‌اندازی شود که با خرید تجهیزات و قطعات سورتمه، لوازم به یکی از مبادی ورودی گمرکی کشور منتقل شد و از آن زمان تاکنون پنج سال گذشته که برای اجرای وسیله بازی سورتمه نیاز به مشخص شدن پیمانکار بود که رای منفی به برگزاری مناقصه مشخص شدن پیمانکار، مسیر و روند اجرای آن را متوقف کرد.

مناقصه نصب تجهیزات سورتمه پیشتر برگزار و یک شرکت ایرانی هم با رقم ۵۷۰ میلیارد ریال به عنوان پیمانکار اجرا مشخص شد، اما از آنجایی که برخی از اعضای شورای شهر، در تلاش بودند که شرکت چینی تولید کننده قطعات کار نصب را با ترک تشریفات انجام دهد که به همین دلیل، مناقصه برگزار شده را لغو و به برگزاری مجدد مناقصه هم رای منفی دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha