طرح آبرسانی به شهر سرمست و ۵ روستای گیلانغرب به بهره‌برداری رسید

کرمانشاه - ایرنا - طرح آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای شهرستان گیلانغرب با ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری روز سه‌شنبه با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین افتتاح این طرح‌ها؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با بهره برداری از این طرح آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شهر سرمست و روستاهای بیگ رضایی، علیرضا وندی، داربادام، ژاو مرگ علیا و ژاو مرگ سفلی با ۶ هزار و ۵۷۰ نفر جمعیت تامین شد.

«رضا داودی» افزود: برای آبرسانی به این شهر و روستاها در مجموع ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از مشارکت سپاه در اجرای این طرح ها اضافه کرد: در این طرح از ۴۳ کیلومتر لوله گذاری شبکه و خط انتقال و چهار باب مخزن به حجم یک هزار متر مکعب و ۲ ایستگاه پمپاز نیز استفاده شده است.

داودی در ادامه از استاندار کرمانشاه خواست تا بودجه جدیدی برای تداوم طرح های آبرسانی در استان پیش بینی کند.

وی افزود: طرح های آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه در قالب ۲ طرح شامل ۳۴۹ و ۵۱۱ روستا برنامه ریزی شده است که طرح آبرسانی به ۳۴۹ روستا مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و طرح ۵۱۱ روستا نیز از ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او یادآور شد که استان کرمانشاه یکی از پیشروترین استان های کشور در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: جهاد آبرسانی در استان کرمانشاه یک اقدام بسیار بزرگ در حوزه محرومیت زدایی محسوب می شود که در قالب آن به ۳۴۹ روستا آبرسانی انجام شده و یا در حال انجام است.

سردار «بهمن ریحانی» با بیان اینکه اقدامات جهادی همانند تیری برچشم دشمنان نطام است، افزود: سپاه در راستای اقدامات محرومیت زدایی خود علاوه بر فعالیت در حوزه آبرسانی در زمینه ساخت مدرسه، خانه محرومان، توزیع بسته های معیشتی و راه نیز تاکنون اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که نظام در عرصه های مختلف محرومیت زدایی به انجام رسانده ما هم اکنون سرمان بلند است و به این اقدامات برای مردم محروم افتخار می کنیم.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۲۰۷ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha