افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی در مازندران

ساری - ایرنا - همزمان باگرامیداشت هفته دولت، ۲ طرح آبرسانی در مجتمع نجارکلا و روستای دیسر از توابع شهرستان سوادکوه افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح آبرسانی نیز در روستای سرین این منطقه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران روز پنجشنبه در این آیین در سخنانی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی در سوادکوه، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع نجارکلا شامل احداث یک باب مخزن ذخیره به حجم ۵۰۰ مترمکعب که روستاهای چهارقرا از جمله گردنه سر، اسبوکلا، نجارکلاو اسپرز با بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت را زیرپوشش می دهد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۳۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: به منظور تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار ۱۸۰ نفر از ساکنان روستای دیسر از توابع سوادکوه نیز عملیات بهسازی دو دهنه چشمه، احداث یک باب مخزن ذخیره به حجم ۱۰۰ مترمکعب و اجرای خط انتقال به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده است.

وی میزان اعتبار هزیه شده برای اجرای این طرح را نیز ۲۳ میلیارد ریال ذکرکرد و در بخش دیگر سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی احداث یک باب مخزن ذخیره به حجم ۲۰۰ متر مکعب با پیش بینی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در روستای سرین سوادکوه خبرداد و خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح، یکهزار و ۶۰۰ نفر از مردم این روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در مناطق روستایی و دوره افتاده در چند سال اخیر گفت: با اجرای این طرح‌ها، بسیاری از ساکنان مناطق روستایی کم برخوردار نیز به آب آشامیدنی سالم و پایدار دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به افزایش بی سابقه دمای هوا در چند روز گذشته در مازندران، خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران شرکت، تدابیر لازم برای رفع تنش آبی در تابستان امسال اتخاذ شده است.

برارزاده با بیان اینکه در مازندران مناطقی وجود دارد که دچار کمبود آب هستند، افزود: این مناطق شناسایی و راهکارهای رفع این کمبود به صورت کتابچه تنش آبی تدوین شد که بر اساس آن برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بسیاری از روستاها زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مازندران قرار گرفتند، گفت که با توجه به منابع آبی موجود در این روستاها، طرح های آبرسانی با هدف دسترسی ساکنان به آب آشامیدنی سالم و پایدار درحال اجراست.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی در مازندران

بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از طرح های آبرسانی در عباس آباد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نیز خانواده معظم شهدا، چهار طرح آبرسانی با هدف تقویت و افزایش توان تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار با زیرپوشش قرار گرفتن بیش ۱۰هزار نفر از مردم در شهرستان عباس آباد افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب مازندران در این آیین در سخنانی با اشاره به بهره برداری از دو طرح آبرسانی در شهرستان عباس آباد گفت: در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت برای حفر یک حلقه چاه در کلارآباد با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه و برخورداری چهار هزار و ۶۰ نفر ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و همچنین برای حفر یک حلقه چاه دیگر با آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه به منظور تامین آب آشامیدنی سه هزار نفر از ساکنان سلمانشهر، ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

احمد رنجبر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای سرتاکرات عباس آباد، تصریح کرد: در این روستا، طرح اضطراری فیلتراسیون و نصب چهار فیلتر و نیز احداث سکوی فیلتراسیون با پیش بینی ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و بهره مندی ۹۱۰ نفر در دستور کار قرار گرفت.

وی از آغاز عملیات اجرایی پل کابلی آبرسانی به سلمانشهر با هدف افزایش توان انتقال آب آشامیدنی سالم و پایدار خبرداد و افزود: در این طرح ۱۲۰ متر پل کابلی برای عبور خط انتقال۱۶۰ میلی متری از بستر رودخانه تیلورسر اجرا می شود.

معاون آبفای مازندران جمعیت بهره مند از این طرح را یکهزار و ۵۰۰ نفر و اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را نیز ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی در مازندران

بهره مندی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم نوشهر از مزایای شبکه جمع آوری فاضلاب

با بهره برداری از شبکه جمع آوری فاضلاب نوشهر در واپسین روزهای هفته دولت، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از اهالی نوشهر از مزایای این طرح زیست محیطی بهره مند شدند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران در این آیین در سخنانی با اشاره به با بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و نزدیکی سواحل به دریا و نیز جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست، بر لزوم اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تاکید کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، سه هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در بخشی از نوشهر در راستای ارتقای سطح بهداشت و حفظ منابع آب و محیط زیست با صرف بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و به بهره برداری رسیده است.

علی‌اصغر علیپور گفت: در گرامیداشت هفته دولت، طرح استاندارد سازی اتاق سرور پدافندی با هدف استفاده از ظرفیت اتاق سرور پشتیبان به منظور نگهداری و بهره برداری از اطلاعات در مواقع بحران سایبری و ارتقای سطح امنیت سایبری شرکت در نوشهر راه اندازی شد.

وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای این طرح را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با راه اندازی سامانه های پشتیبان دوم، بهره برداری از سرور پشتیبان با قابلیت تحمل پذیری و همچنین راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند اتاق سرور و سامانه اطفای حریق هوشمند اجرایی شده است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی در مازندران

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح آبرسانی در شهرستان تنکابن

همزمان با ششمین روز از هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، سه طرح آبرسانی در شهرستان تنکابن افتتاح و عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای خشکرود و چلاسر در مجموع با بهره مندی ۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان آغاز شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب مازندران در این آیین با گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه تامین آب در نقاط زیر پوشش یکی از مهمترین وظایف این شرکت است گفت: براین اساس اقدامات خوبی در سطح استان درحال انجام است.

احمد رنجبر با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی چهار طرح آبرسانی در تنکابن هستیم افزود: یکی از این طرح ها افزایش توان تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مشترکین شهر خرم آباد است که به همین منظور ۲۵ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای شبکه توزیع و خرید و نصب یکدستگاه دیزل ژنراتور هزینه شده است.

وی به حفر یک حلقه چاه با آبدهی ۵۰ لیتر در ثانیه، احداث سه هزار متر خط انتقال و ساخت اتاقک کلرزنی و برق با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۱۴هزار نفر از مشترکین شهر تنکابن اشاره کرد و گفت: به منظور تکمیل بخشی از زون غربی شهر تنکابن (کریم آباد) و برخورداری هفت هزار نفر از آب آشامیدنی پایدارف ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال به قطر ۱۶۰ میلی متر و با صرف ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیز احداث شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفا مازندران از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای خشکرود و چلاسر با پیش بینی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: در این طرح یکهزار و ۱۰۰ متر خط انتقال و یک باب ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث خواهد شد و ۴۳۳ نفر از مردم منطقه نیز از مزایای بهره مند می شوند.

نیاز آبی مازندران بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه است و در حال حاضر در این خطه شمالی کشور بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید و استحصال می شود.

سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی نیز ۱۷۱ لیتر است و از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

برابر آمارها، حدود ۱۲ درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه تامین می شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ ها مواجه می شویم که این چالش نشان می دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.

استان مازندران افزون بر سه هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد. منابع آبی این استان از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha