۹ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85582652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۲۲۲ روستا(معادل ۹۳.۳ درصد روستاها) به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

آرام حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون هزار و ۱۷۴ روستای استان معادل ۸۹.۲ درصد روستاها دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی بر تلاش برای ارتقای پوشش تلفن همراه جاده‌ای تاکید کرد و افزود: هزار و ۸۲۳ کیلومتر از جاده‌های استان نیز(۸۹ درصد کل محورهای مواصلاتی) زیرپوشش ایرانسل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: ضریب نفوذ پهنای باند ثابت اینترنت ۱۰.۹۲ درصد است که این رقم در سال ۱۴۰۰، ۱۰.۰۲ درصد بود.

حیدری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۲۹۲ پروژه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در استان آغاز و ۳۱۲ طرح با هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پهنای باند ورودی استان ۵۷۰ گیگابایت در ثانیه است که نسبت به سه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha