۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85568821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش کامل آنتن‌دهی تلفن همراه در مرز باشماق مریوان

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: با توجه به نصب و استقرار ۲سایت پرتابل ۴G در محدوده پایانه مرز باشماق، پوشش تلفن همراه و اینترنت در این منطقه کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آرام حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتقا ۲ سایت جاده ای در مسیرهای منتهی به سنندج و مریوان و جابجائی ۵ کیلومتر فیبر نوری در ورودی مریوان و ورودی پایانه مرزی باشماق، از جمله اقداماتی است که برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین انجام شد.

وی از اجرای ۱۰ کیلومتر فیبرنوری خاکی در مسیر سنندج-مریوان به منظور پایداری ارتباطات خبر داد و افزود: ارائه WIFI رایگان در ۳ نقطه در محدوده پایانه مرزی باشماق، تامین اینترنت پنج موکب برون مرزی استان در سلیمانیه و کربلای معلی و ارتقا سه سایت شهری مریوان به تکنولوژی ۵G، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام است.

احداث ۵ سایت جاده ای در مسیرهای سنندج-مریوان (حدفاصل روستای عصرآباد تازه) دیواندره-سنندج (حدفاصل روستاهای غیبی سور و خلیفه ترخان)و سقز-مریوان (حدفاصل روستاهای شهسوار و تراق تپه) از دیگر اقداماتی است که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به آن اشاره کرد.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۱۰ سری باطری در سایتها و مراکز پر ظرفیت مسیر تردد زائران اربعین ساماندهی شد، اضافه کرد: استقرار دیزل ژنراتور در پایانه مرزی باشماق به منظور افزایش تاب آوری و بهینه سازی پوشش۴ سایت جاده ای در مسیر جدید سنندج-مریوان در ایام اربعین انجام شد.

وی به ارتقا و افزایش ظرفیت هشت سایت شهری و جاده ای مسیر اربعین اشاره کرد و یادآور شد: موکب ارتباطی اربعین در مرز باشماق برپا و رومینگ با همکاری اپراتورهای عراقی با ۷۵ درصد تخفیف صورت گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به تشکیل تیم واکنش سریع و آماده باش کلیه پرسنل جهت رفع خرابی در بازه زمانی اربعین، تامین ۱۰۰Mbps پهنای باند برای سامانه مانیتورینگ راههای استان، تامین ۱۰۰Mbps پهنای باند برای انتقال تصاویر صداوسیمای مرکز استان از پایانه مرزی باشماق اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه گذرنامه های زیارتی اربعین در کلیه شهرهای استان با اولویت سه شهر قروه، بیجار و مریوان توزیع شد، گفت: اجرای طرح پست یافته در مرز باشماق (برچسب گذاری مدارک، چمدان و بار زائرین ) و توزیع ۵۰۰ میلیون دینار ارز اربعین حسینی از طریق هشت شعبه و هفت باجه پست بانک روستایی و پایش طیف فرکانسی شهرهای مریوان و بانه و جمع آوری ۲۱ رپیتر و تجهیز غیرمجاز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

وی به ارائه هشت بسته اینترنت مخصوص زائرین ویژه مشترکین رایتل در کشور عراق و ارائه WIFI نامحدود در نجف-کربلا اشاره داشت و و اضافه کرد: ۱۵ تیم ۲ نفره جهت پشتیبانی و رفع مشکل مشترکین در مواکب مستقر در کشور عراق حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha