۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85582672
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجوز راه‌اندازی ۹۰۰ مرکز تخصصی مشاوره خانواده در کشور صادر شد

همدان - ایرنا - معاون دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از صدور ۹۰۰ مجوز راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح کشور در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکرم لطفی‌زاده عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری دومین نشست استانی کمیسیون بررسی صلاحیت روانشناختی و رفتاری متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با حضور هشت استان کشور در همدان اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز این مراکز است و در این راستا هفته‌ای ۲ بار جلسه کمیسیون بررسی صلاحیت روانشناختی و رفتاری متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته با حجم زیادی از متقاضیان راه‌اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده مواجه شدیم و درخواست‌ها از استان‌های مختلف کشور افزایش یافته است گفت: با مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان سه استان پایلوت برگزاری این نشست‌ انتخاب شدند تا متقاضیان کمتر بعد مسافت را تا تهران طی کنند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از آنجا که استان کرمان دارای تعداد بالایی از متقاضیان بود و فاصله‌ زیادی با تهران داشت، تصمیم گرفتیم در این استان نشست کمیسیون بررسی صلاحیت روانشناختی و رفتاری متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شود.

لطفی‌زاده با اشاره به اینکه هفته گذشته این نشست در استان کرمان با حضور ۳۵ نفر از متقاضیان دریافت مجوز مراکز تخصصی ازدواج و خانواده برگزار شد افزود: به مدت ۲ روز اعضای کمیسیون در این استان حضور یافتند و ارزیابی‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این نشست به صورت ویژه در همدان نیز برگزار شد گفت: هفت استان مجاور این استان در صف انتظار برگزاری جلسات کمیسیون بودند و همدان به واسطه قرار گیری در نقطه مرکزی این استان به عنوان محل بعدی در برگزاری این نشست انتخاب شد.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه به استان‌های مجاور فراخوان داده شد که قرار است این نشست در همدان برگزار شود و متقاضیان دریافت مجوز می‌توانند شرکت کنند عنوان کرد: حدود ۱۰۰ نفر درخواست کننده داشتیم که با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و معاون جوانان ایشان، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و خوشبختانه این نشست هم به خوبی در حال برگزاری است.

لطفی زاده با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها توسط ۲ گروه از ارزیابان دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود گفت: مهرماه امسال نیز نشست بعدی در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فعلا سه استان به صورت پایلوت برای برگزاری این نشست‌ انتخاب شدند تا بعد از ارزیابی نتایج، در مورد میزبانی سایر استانها هم تصمیم‌گیری شود افزود: با افزایش تعداد افراد متقاضی در درگاه ملی مجوزها احتمال دارد استان‌های بعدی هم در برگزاری این نشست میزبان باشند.

لطفی‌زاده با اشاره به اینکه قبلا درگاه ملی مجوزها فعال نبود و از طریق اداره ورزش و جوانان استانها اسامی متقاضیان به ما اعلام می‌شد تاکید کرد: طی سه سال اخیر حدود ۹۰۰ مجوز راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده که نسبت به سالهای قبل رشد مضاعفی داشته است.

وی با بیان اینکه تنها مجوز مراکز تخصصی ازدواج و خانواده از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود و سایر سازمان‌ها نظیر بهزیستی مجوز مرکز مشاوره ازدواج و خانواده را دارند و تخصصی نیستند گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ مرکز مشاوره تخصصی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در کشور فعال است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه هر سال این مراکز مشاوره ارزیابی می‌شوند که ماه آینده نیز ارزیابی امسال را آغاز می کنیم، خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان مجوزها باید همکارانی را به کار گیرند که تخصص‌های لازم را در حوزه ازدواج و خانواده داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha