آتش‌سوزی مراتع بلوط بلند چهارمحال و بختیاری به صورت موقت مهار شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد - ایرنا - فرماندار شهرستان اردل گفت: آتش‌سوزی مراتع بلوط بلند واقع در حد مرزی میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری با شهرستان دهدز خوزستان با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و جوامع محلی سحرگاه صبح روز جمعه نهم شهریورماه به صورت موقت مهار شد.

یعقوب شکوهی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی از ۲ بامداد روز پنجشنبه هشتم شهریور در ۲ قسمت منطقه بلوط بلند منتهی‌الیه بخش میانکوه شهرستان اردل بعد از سد کارون ۴ آغاز و بعد از ظهر همان روز به طور کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: با وجود مهار آتش در منطقه بلوط بلند، دوباره پسماندها و خاکستر باقی‌مانده پنجشنبه شب شعله‌ور شد که آتش با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های اردل، دهدز و نیروهای مردمی سحرگاه امروز جمعه برای بار دوم مهار شد.

فرماندار شهرستان اردل گفت: با این وجود هنوز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و جوامع محلی در منطقه بلوط بلند برای کنترل آتش در صورت شعله‌ور شدن حضور دارند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل در این حادثه آتش‌سوزی ۷۰ هکتار از مراتع بلوط بلند در حد مرزی میانکوه این شهرستان با شهرستان دهدز خوزستان دچار حریق شده است.

شکوهی اظهار داشت: علت این آتش سوزی در دست بررسی است.

مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این حادثه آتش‌سوزی یک نفر از همیاران طبیعت در هنگام کمک به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مهار آتش از صخره سقوط می‌کند که به بیمارستان لردگان و پس از آن به شهرکرد منتقل شد.

صادق علایی افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده حال عمومی مصدوم که دچار شکستگی شده بود خوب است.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha