امام جمعه سبزوار: دولت توزیع عادلانه امکانات و بودجه را مد نظر داشته باشد

سبزوار- ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت:‌ توزیع عادلانه امکانات و بودجه کشور از مرکز به استان‌ها و از مراکز استانی به شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد که رضایت مردم را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامرضا مقیسه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سبزوار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عدالت در دیدار اخیرشان با کابینه دولت چهاردهم افزود: اقامه عدالت در توزیع بودجه و امکانات جزو مطالبات اساسی مردم از دولت، مجلس و مسوولان استانی است که برقراری آن سبب رضایتمندی عمومی خواهد شد.

وی افزود:‌ رهبری بر ضرورت عدالت تاکید کرده و در خصوص چگونگی اجرای آن در جامعه و لزوم تهیه پیوست عدالت در قوانین و برنامه های کشور نیز نکاتی را بیان کردند.

امام جمعه سبزوار یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار در تحقق عدالت اقتصادی را مساله مهم بانکداری اسلامی دانست و با اشاره به مناسبت روز بانکداری اسلامی و سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۶۲، گفت:‌ حضرت امام فرمودند که اگر ربا از بانک حذف نشود مشمول آیه شریف و روایات کثیره می شویم که فرموده است «کسانی که ربا می خورند با خدا و پیغمبر اعلام جنگ می کنند».

آیت الله مقیسه تاکید کرد: کارشناسان و علما باید در این مساله بسیار فعالیت کرده و دقت کنند که ما را از این گرفتاری نجات بدهند و این توصیه امام را اجرا کنند، پس اصلاح بانک هم یکی از امور بسیار مهم است چنانکه اصلاح اقتصاد، مالیات و دیگر موارد نیز بسیار اهمیت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز در سال ۷۸ نسبت به اجرای ناقص عملیات بانکداری بدون ربا هشدار داده و فرمودند که اگر ما در زمینه اقتصادی و تشکیلات اداری به توصیه اسلام دقیق عمل می کردیم، یقینا وضعمان بهتر از این بود و متاسفانه آنچه را که در زمینه های اقتصادی عمل کرده ایم یک نسخه مخلوط است که چیزهایی هم از اسلام در آن هست اما مخلوط دارد و آن بخش مخلوط شده غربی برای ما هرگز خیری به بار نیاورده است.

وی افزود:‌ امروز نظرات اقتصادی غربی که تا مدتی پیش جزو مسلمات محسوب می شد مورد مناقشه خود غربی ها قرار گرفته است، و واقعا تقصیر ملت هایی که به وسیله سرانشان به پیروی از این روش های اقتصادی مجبور می شوند چیست.

امام جمعه سبزوار تاکید کرد:‌ بانکداری بدون ربای اسلامی، از مسائلی است که ناقص اجرا شده و باید بدان رسیدگی شود چرا که برقراری عدالت اقتصادی یکی از ارکانش مساله بانکداری بدون رباست.

همایش اربعین طلیعه حدیث «ثقلین» است

آیت الله مقیسه در ادامه با اشاره به شکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، برگزاری این همایش بزرگ را طلیعه بروز عملی و احیای حدیث «ثقلین» و جلوه‌ای افتخارآمیز از سخن گهربار پیامبر مکرم اسلام (ص) دانست.

وی افزود:‌ راهپیمایی اربعین بازگشت به توصیه موکد رسول گرامی اسلام در حدیث ثقلین و تنها راه نجات منحصر به فرد بشریت سرگردان به شاهراه تمسک به «کتاب الله و اهل بیت» (ع) است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد:‌ وقتی رسول گرامی اسلام در آخرین روزهای حیات مبارکشان خواستند برای جلوگیری از بلاتکلیفی مسلمانان در مورد رهبری بعد از خود،‌ به صراحت علی (ع) را به عنوان جانشین معرفی کنند، عده ای به نحوی از نوشته شدن این وصیتنامه جلوگیری کرده و گفتند که قرآن ما را کافی است.

وی گفت:‌ پیامبر در آن روز می خواستند همان حدیث ثقلین را با بیانی دیگر تقریر و تحریر کنند، که در کنار قرآن، مفسر قرآن و مبین قرآن هم لازم است اما عده ای نگذاشتند چنین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha