۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85583136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:‌ ۵۰۷ طرح عمرانی در لرستان بهره‌برداری شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۵۰۷ طرح عمرانی در شهرهای مختلف استان با اعتبار ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب این هفته فرصتی برای خود ارزیابی و بیان عملکرد و اقدامات کارکنان دولت و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه همچنین در این ایام باید به اقدامات انجام نشده و مطالبات مردم پرداخته شود، اظهار کرد: بیان تعهدات و مطالبات مردم از ویژگی های نظام است و توانایی، کارآمدی و متخصص بودن از مشخصه های مهم کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار لرستان با اشاره به سفرهای چند روز گذشته به شهرستان ها و بهره برداری از طرح های تکمیل شده در سطح استان ادامه داد: در چند روز گذشته از هفت شهرستان استان بازدید شده که در حوزه اقتصادی ۸۴ طرح با بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت اشتغالزایی مستقیم بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر بهره برداری شد.
وی افزود: تفاهم نامه ای در شهرستان سلسله با یکی از شرکت های بزرگ اقتصادی در قالب کشت و صنعت بسته شده و چند طرح دیگر مانند این تفاهم نامه در سطح استان در دست اقدام است.
استاندار لرستان گفت: همچنین چند طرح پالایشگاهی و مینی پالایشگاهی تا مهرماه امسال در استان آماده کلنگ زنی خواهد شد.
شفقت یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ طرح در سطح استان با مساحت ۱۱ هزار و ۹۰ متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت که بیمارستان تامین اجتماعی بروجرد با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی یکی از این طرح های مهم است.
وی گفت: از سال گذشته تاکنون خدمات بسیار زیادی در سطح استان انجام شده و ۲۴۲ طرح صنعتی کشاورزی بهره برداری شده است.
استاندار لرستان با اشاره به طرح های ماشین سازی و فولاد بروجرد و خرم آباد اظهار کرد: اگرچه برخی از طرح های مهم پیگیری شده اما همچنان کارهای بسیار زیادی باقی مانده است.
شفقت با اشاره به طرح های سدسازی استان از جمله مخملکوه و معشوره ادامه داد: مجوز ماده ۲۳ سد معشوره دریافت شده و امسال با سرعت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: برخی طرح های مهم و اساسی مانند کارخانه پارسیلون و سیمان خرم آباد، صدر فولاد و فارسیت دورود باید به چرخه تولید برگردند.
استاندار لرستان افزود: این طرح ها امکان اشتغالزایی مستقیم ۶ هزار نفر دارند و باید هرچه سریع تر به نتیجه برسند.
شفقت اضافه کرد: برای توسعه استان برنامه محوری و مشارکت نخبگان و مدیران استان در چارچوب رویکرد ملی و سند بالادستی کشور در سند آمایش به صورت پنج ساله تدوین شده است.
وی ادامه داد: این سند در راستای برنامه هفتم توسعه کشور در برش استانی تدوین شده و که در آن سند راهبردی اشتغال و تولید نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است خردادماه امسال ابلاغ شد.
استاندار لرستان تاکید کرد: این سند سطوح اشتغال را در سطح شهرستان و بخش به صورت کارشناسی پیش بینی کرده که اجرای این سند بر عهده مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی است.
شفقت با اشاره به تدوین سند زنجیره اقتصاد کشاورزی با رعایت سه حلقه تولید کننده، مدیریت کشاورزی و صنعت سازی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی، حلقه تجاری سازی و بین المللی گفت: لرستان ذخیره گاه توانایی کشاورزی است.
وی افزود: تلاش می شود به زودی قلعه فلک الافلاک و غارهای لرستان به ثبت جهانی برسد و این امکانات طبیعی و تاریخی در سطح دنیا و کشور معرفی و موجب رونق اقتصادی استان شود.
استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان در مسیر زیارتی عتبات عالیات قرار دارد و باید آماده خدمت رسانی از بعد گردشگری و معنوی باشیم و برای تحقق این مهم باید ایمنی جاده اصلی شرق به غرب استان را از الیگودرز به پل سیمره به صورت ملی و بین المللی ارتقاء دهیم.
شفقت بیان کرد: مردم نیز در این راستا با مشارکت خود امکان ثبت جهانی خرم آباد را محقق کنند.
وی اضافه کرد: پایه بودجه لرستان پایین است و ردیف بودجه ای برای سال ۱۴۰۴ پیگیری شده و این مهم باید با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha