۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85583723
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: کم‌کاری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ممنوع است

همدان-ایرنا- استاندار همدان خطاب به دستگاه ها و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: کم کاری در مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی ممنوع است چرا که اهمال در این رابطه تبعات زیاد و جبران ناپذیری به همراه دارد و جامعه را دامن گیر معضلات بزرگی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی همدان افزود: باید همه در مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد به مواد مخدر سهیم باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد قبح مصرف مواد مخدر در جامعه شکسته شود، اظهار کرد: در کنار اعتیاد به مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی،سرقت و طلاق از دیگر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به شمار می روند که باید برنامه مناسب و مدونی برای برخورد با آنها داشت.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار کرد: باید نسبت به آسیب های نوپدید اجتماعی نیز دقت و مراقبت لازم را به همراه داشته باشیم و با ورود به موقع و اقدامات اثربخش فرهنگی جلوی فراگیر شدن آنها را بگیریم.

استاندار همدان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی یاد شده در صورتی موثر و کارآمد خواهد بود که در آن شاهد هم افزایی باشیم.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی در این زمینه باید درخانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و محیط های کار و صداوسیما و فضای مجازی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه همه باید به سهم خود برای حل مشکلات اقتصادی که در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است تلاش کنیم،گفت: بدون شک، مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری در این رابطه کارگشاست.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر نرخ بیکاری در رتبه هجدهم کشور قرار دارد،اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران در حوزه بیکاری از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در استان روند صعودی داشته و از بعد از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سالجاری روند نرخ بیکاری نزولی بوده است و استان همدان نرخ نزولی بیکاری را به نسبت کشور داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha