۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85583888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲ هزار روستایی در همدان از آب بهداشتی و پایدار برخوردار شدند

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ شهروند روستایی در استان با افتتاح طرح های هفته دولت از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای آبرسانی به این روستاها با بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد ضمن آنکه خیران نیز در اجرا و تکمیل این پروژه ها مشارکت داشتند.

وی با اشاره به افتتاح ۶طرح آبرسانی در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: مهین آباد، چولک اصلی و قپانوری، طائمه، شعبان، توانه و راوند علیا و سفلی روستاهای این شهرستان بودند که در هفته دولت عملیات آبرسانی به آنها مورد بهره برداری قرار گرفتا.

این مسوول گفت: برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای یاد شده شهرستان نهاوند ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای مهین آباد با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیر آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار انجام شد، تاکید کرد: آبرسانی به روستای چولک اصلی و قپانوری نیز با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه آن نیز با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

وی با اشاره به آبرسانی به روستای طائمه، عنوان کرد: آبرسانی به این روستا از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

بختیاری‌فر خاطرنشان کرد: در این مدت روستاهای شعبان و توانه نیز از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق، اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه، هرکدام با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی آبرسانی شدند و آبرسانی به روستاهای راوند علیا و سفلی نیز با احداث ایستگاه پمپاژ، تعویض شبکه آبرسانی، اجرای خط انتقال و ساخت مخزن، انجام شده است.

وی پیرامون روستاهایی که به مناسبت هفته دولت در شهرستان کبودراهنگ آبرسانی شدند، مطرح کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای اوزون دره و قزلجه کوهین نیز در هفته دولت و با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال، افتتاح شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی به روستای اوزون دره، گفت: یک حلقه چاه به صورت مشارکتی با خیّرین و حلقه دوم توسط شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد ریال حفر و تجهیز این چاه‌ها نیز با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد ریال به انجام رسید.

وی با بیان اینکه گام بعدی برای آبرسانی به ساکنین روستای اوزون دره، احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود،ادامه داد: پس از آن نیز بخشی از شبکه توزیع روستا از محل محرومیت زدایی با اعتبار پنج میلیارد ریال اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: در هفته دولت همچنین سه کیلومتر خط پمپاژ و خط انتقال از محل اعتبارات پروژه‌های محرومیت زدایی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در این پروژه اجرا و به بهره برداری رسید.

بختیاری‌فر با اشاره به پروژه آبرسانی به روستای قزلجه کوهین، بیان کرد: سه هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آب به کمک خیّرین آبرسان و با اعتبار ۲۰میلیارد ریال و ۲هزار و ۳۰۰ متر شبکه توزیع آب با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال در این پروژه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه روستای قزلجه کوهین پیشتر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نبوده است، عنوان کرد: ۸۲ فقره انشعاب در روستای قزلجه کوهین واگذار شده تا آب پایدار و بهداشتی در اختیار ساکنین این روستا قرار بگیرد.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha