به گزارش ایرنا، تهران بیش از ۳۵۰ محله در ۲۲ منطقه دارد که با توجه به تامین سبد غذایی و به صرفه بودن به لحاظ اقتصادی شهروندان ترجیح میدهند بیشتر از بازار و میادین میوه و ترهبار شهرداری میوه و دیگر مایحتاج خود را خریداری کنند.
در این میان برخی شهروندان اعلام میکنند که در محله خود این بازارها وجود ندارد و آنها مجبورند کیلومترها پیمایش مسیر کنند تا بتوانند خود را به نخستین میدان میوه و ترهبار نزدیک محل سکونت برسانند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار تهران در این باره به خبرنگار ایرنا میگوید: هم اکنون ۹۲ محله در تهران بازار میوه و ترهبار ندارند که در تلاش هستیم این محلات صاحب این بازارها شوند.
مهدی بختیاری زاده اظهار کرد: البته در برخی محلات مشکل زمین و فضای فیزیکی محلات باعث میشود که احداث بازار امکانپذیر نباشد اما در هر یک از محلات تهران که احداث بازار امکانپذیر باشد این کار از طریق تامین زمین توسط مناطق شهرداری انجام میشود و باید بدانیم که تامین زمین در پایتخت کار مشکلی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بازار میوه و ترهبار در مناطق ۲۲ گانه تهران به عدد ۳۰۰ رسیده است، ادامه داد: قطعا هر ماه افتتاح بازار میوه و ترهبار جدید خواهیم داشت ضمن اینکه تلاش میکنیم که بهرهبرداری از بازارهای جدید در هر ماه بیش از یک بازار باشد.
نظارت بر کیفیت محصولات
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در خصوص کیفیت محصولات عرضه شده نیز گفت: علاوه بر احداث مراکز عرضه بر کیفیت محصولات نیز نظارت داریم و رضایت مشتریان نیز بسیار مهم است که ۲ موضوع کیفیت ظاهری و سلامت محصولات مدنظر است.
به گفته وی، در ۶ ماهه دوم سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آزمایش از محصولات عرضه شده در حوزه آلودگیهای فلزات سنگین و سایر موارد انجام شد که این آزمایشها در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز استمرار پیدا کرده به شکلی که تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد نمونهبرداری انجام دادهایم.
وی یادآور شد: قطعا بر روی موضوع سلامت حساس هستیم و دغدغه رسیدن محصول سالم به دست مردم را به صورت مداوم داریم در همین راستا نیز در حوزه پروتئین ورود برخی برندها به میادین را ممنوع کردیم.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: در خصوص کیفیت ظاهری تلاش میکنیم آنچه که عرضه میشود و پیش چشم مردم است با کیفیت باشد محصول با کیفیت وارد انبار میادین میشود اما ازدحام در بازار زیاد است لذا همکاران گاهی فرصتی برای جمعآوری محصول قدیمی و عرضه محصول باکیفیت جدید پیدا نمیکنند اما در حال حاضر کیفیت محصولات خوب است و دلیل آن نیز کاهش شکایتهای مردمی در ۶ ماهه اخیر از میادین است.
وی اضافه کرد: البته کیفیت نقطه پایانی ندارد و همواره باید نظارتها ادامه داشته باشد بطوریکه در سال گذشته ۳۹ درصد افزایش مراجعه به میادین میوه و ترهبار داشتیم و روزانه ۵۰۵ هزار نفر از بازارهای ما خرید کردند.
به گزارش ایرنا، در کنار توسعه بازارهای میوه و ترهبار بر نظارت روی کیفیت عرضه شده محصولات نیز بسیار مهم و ضروری است و حال آنکه این بازارها در ۳۰۰ محله و نقاط پایتخت فعال است رسیدگی بر کیفیت محصولات و به نوعی رضایت مشتریان نیز امری ضروری است.
نظر شما