۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبر: 85584506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه دفاعی ژاپن باز هم افزایش یافت

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبر: 85584506
بودجه دفاعی ژاپن باز هم افزایش یافت

تهران- ایرنا- وزارت دفاع ژاپن درخواست اولیه بودجه سال مالی ۲۰۲۵ خود را برای چندمین سال متوالی بالا برد و برای اولین بار در تاریخ این کشور به بیش از هشت تریلیون ین افزایش داد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، بر اساس تصمیمات مشخص شده در سه سند دفاعی از جمله سند استراتژی امنیت ملی ژاپن که در دسامبر ۲۰۲۲ بازنگری شد، توکیو قصد دارد بودجه دفاعی این کشور را بین سال‌های مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ به ۴۳ تریلیون ین افزایش دهد.

مقادیر بودجه دفاعی درخواست شده در بودجه اولیه دولت ژاپن در سال‌های اخیر به سرعت افزایش یافته است، این مقدار که در سال مالی ۲۰۲۲ کمی بیش از پنج تریلیون ین بود، در سال مالی ۲۰۲۳ به بیش از ۶ تریلیون ین و در سال مالی ۲۰۲۴ به بیش از هفت تریلیون ین رسید.

وزارت دفاع ژاپن در سال مالی ۲۰۲۵ بیش از هشت تریلیون ین را به عنوان درخواست اولیه بودجه خود ارائه کرده که بار دیگر افزایش قابل توجهی را به خود دیده است.

به گفته وزارت دفاع ژاپن بیش از ۳۲۳ میلیارد ین از این بودجه دفاعی به طرح «صورت فلکی ماهواره‌ای» اختصاص یافته که شبکه‌ای متشکل از تعداد زیادی ماهواره‌های کوچک است که انتظار می‌رود نقش یک چشم در آسمان را داشته باشد که بتواند اهداف موشکی را به طور مداوم شناسایی و تعقیب کند.

به گزارش ایرنا، هزینه‌های دفاعی سالانه ژاپن مدت‌هاست که به حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی یا کمی بیش از ۵ تریلیون ین محدود شده بود، اما با بازنگری در اسناد و قوانین امنیتی در سال ۲۰۲۲ و در بحبوحه چالش‌های امنیتی فزاینده مرتبط با کره شمالی و روسیه، دولت ژاپن با هدف دو برابر کردن هزینه‌های دفاعی سالانه این میزان را به حدود ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha