۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های مربوط به خرید تضمینی گندم تاکنون به حساب کشاورزان استان واریز شده است. 

احمد نامور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گندم‌کاران خراسان شمالی تاکنون ۱۷۶ هزار و ۷۰ تن محصول مازاد بر مصرف خود را به دولت تحویل دادند.

وی با بیان اینکه کار خرید این محصول در مراحل پایانی است، افزود: این مقدار گندم در قالب ۴۱ هزار و ۱۶۶ محموله از ۱۴ هزار و ۶۴۹ کشاورز خریداری شده است.

نامور اظهار کرد: ارزش ریالی این مقدار گندم خریداری شده ۳۰ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال است و بر این اساس کشاورزان استان بابت تحویل گندم به دولت، ۲۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال مطالبه دارند که پیگیری لازم برای پرداخت آن در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: همه مراکز خرید تضمینی گندم استان از ۱۵ شهریور بسته خواهد شد و با توجه به پایان برداشت این محصول، کار خرید تنها در یک مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تنها مرکز خرید تضمینی دولتی استان سیلوی شهید سلیمانی بجنورد از نیمه شهریور باز بوده و خرید تضمینی گندم را انجام می دهد.

نامور خاطرنشان کرد: کار خرید تضمینی گندم خراسان شمالی از ۱۷ خرداد با بازگشایی مراکز گرمسیری با ۲۶ مرکز آغاز شد.

نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha