۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85585331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت تکمیل پروژه کریدور شمال-جنوب است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: مهمترین مطالبه مردم استان از دولت چهاردهم هم تکمیل پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور محدوده کردستان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سقز، اسماعیل زارعی کوشا بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که با محوریت شهرستان سقز و در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زیاد بود و بعد از غربالگری به ۱۳ هزار واحد یعنی ۲.۵ برابر تعهد استان رسید.

وی ادامه داد: پیمانکاران نهضت ملی مسکن تمرکز بر واحدهایی که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخودار هستند، گذاشته شود تا با اتمام و تحویل آن در دیگر متقاضیان هم برای تزریق آورده خود به پروژه انگیزه بیشتری داشته باشند.

استاندار کردستان افزود: بانک مسکن استان از معدود استان هایی است که درصد مصارف به منابع آن بیش از ۱۰۰ درصد است یعنی از منابع دیگر استان های کشور بهره برده اند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت تکمیل پروژه کریدور شمال-جنوب است، افزود: در یک ماه اخیر ۲ پزشک متخصص در محور سقز- بوکان جانشان را در تصادف از دست دادند.

وی ادامه داد: ذوب آهن سقز پروژه ای اقتصادی است که به دلیل اختلافات شرکا تعطیل است و به آنها مهلت دادیم حل کنند که این اتفاق نیفتاده است لذا تا یک هفته آینده جلسه ای برای رفع این مشکل تشکیل می دهیم.

مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت تکمیل پروژه کریدور شمال-جنوب است

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: همانگونه تصمیمم گرفته شد که پروژه راه آهن با تزریق اعتبارات بیشتری به اتمام برسد برای کلان طرح کریدور شمال- جنوب هم انتظار می رود همین گونه عمل شود.

محسن بیگلری با اشاره به اینکه بیشترین منابع شهرستانی باید به حوزه آب روستایی گذاشته شود، افزود: مدیران یا مسئولیت قبول نکنند یا وقتی قبول کردند باید شبانه روز به طور میدانی کار کنند .

وی با بیان تنها بخشی که در استان با مشکلی مواجه نیستیم مربوط به گاز است، افزود: وضعیت آنتن دهی تلفن های همراه در محورهای مواصلاتی به ویژه شهرستان های سقز و بانه مطلوب و رضایتبخش نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی پروژه ای ۱۵ سال از آغاز ساخت آن می گذرد مستهلک خواهد شد لذا می طلبد تکمیل این پروژه ها اولویت قرار گیرد.

بیگلری بازگشایی بازارچه سیف سقز را از مطالبه مردم خواند و اضافه کرد: واحد ذوب آهن سقز به دلیل اختلاف شرکا تعطیل شده و در صورت فعال بودن می تواند برای یک هزار نفر اشتغال زایی کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: شهرهای سقز و قروه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به دیگر نقاط استان پیشروتر هستند.

کیومرث حبیبی اضافه کرد: در سقز هر متقاضی ۲ میلیارد ریال آورده شخصی و یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در نهضت ملی مسکن تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد طرح مذکور ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این میزان پیشرفت در مقابل مبلغ پرداخت شده کم است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این جلسه اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۳۲۳ نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند در حالیکه سهمیه ساخت در این شهرستان پنج هزار و ۶۵۲ واحد است.

جهانگیر الیاسی ادامه داد: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۶ متقاضی تایید شده اند که برخی از اراضی درنظر گرفته شده برای این طرح در سقز دارای معارض ملکی دارد.

وی ادامه داد: هر متقاضی مسکن ملی باید ۶ میلیارد ریال آورده به پروژه تزریق کند تا با تسهیلات بانکی واحدها ساخته شود.

فرماندار ویژه شهرستان سقز در این جلسه اظهار کرد: احداث مرکز فنی و حرفه ای شماره ۲ سقز از دهه هشتاد آغاز شده است و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ تعطیل شده بود.

جعفر توان ادامه داد: قرار بود ۷۰۰ میلیارد ریال به این پروژه پرداخت شود که از این میزان از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال آن اطلاع داریم و تکلیف مابقی برای ما مشخص نیست.

وی ادامه داد: پروژه دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیمانکار ۸۰ میلیارد ریال از مجری طرح بدهکار است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز بیان کرد: هتل ورزش و آب شرب روستایی و دانشکده علوم و فنون سقز از دیگر پروژه های شاخص این شهرستان است که برای تکمیل نیاز به کار جهادی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha