اقامه عزای ۲۸ صفر با حضور نیروهای مسلح در بیرجند + تصاویر

بیرجند - ایرنا - هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح خراسان جنوبی همزمان با ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حرکت در خیابان‌های شهر بیرجند به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این برنامه حوالی ساعت هشت صبح امروز - دوشنبه - از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و تا مسجد امام حسین (ع) ادامه یافت.

دسته‌های عزاداری نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و ارتش با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان و شماری از مسوولان در سوگ رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت کریم اهل بیت به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.

هیئات‌ نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی که اقشار مختلف مردم نیز آن را همراهی کردند، با عبور از این مسیر و حضور در مسجد امام حسین (ع) به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند.

در این مراسم معنوی که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز حضور داشت پس از قرائت قرآن کریم، مداح اهل بیت به مداحی در مصیبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.

مراسم عزاداری نیروهای مسلح با سخنرانی حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همراه بود.

عزاداری نیروهای مسلح در بیرجند همزمان با ۲۸ صفر + تصاویر

آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر به ویژه سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که به چهل و هشتم در بین مردم خراسان جنوبی مشهور است، در مناطق شهری و روستایی استان برپا شده است.

قشرهای مختلف مردم این استان دیشب و امروز با حضور در آستان امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها و راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگواری پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha