پیاده‌روی دلدادگان اربعین در بیرجند + عکس و فیلم

بیرجند - ایرنا - جاماندگان اربعین همگام با سایر دلدادگان به امام حسین (ع) در سراسر کشور و مسیر نجف تا کربلا امروز از میدان آزادی بیرجند به سمت آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) پیاده‌روی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین روز یکشنبه در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار شد و قشرهای مختلف مردم در شهر بیرجند بار دیگر عشق و ارادت خالصانه خود به سیدالشهدا و یاران باوفایش را نشان دادند.

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در بیرجند + فیلم

این مراسم حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز از میدان آزادی به سمت آستان امامزادگان باقریه در بلوار امام رضا (ع) بیرجند آغاز شد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان نیز به جمع مردم پیوستند.

موکب‌های خدماتی و فرهنگی از بامداد در این مسیر مستقر شدند و از ساعات اولیه صبح میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان اربعین بوده اند.

در این مراسم که با دمامه زنی و عزاداری هیات‌هایی از سراسر بیرجند و با حضور پرشور جوانان و نوجوانان همراه بود، مردم با چفیه و پرچم‌های فلسطین و موکب‌ها نیز با آذین‌بندی نمادهای فلسطین و محور مقاومت بار دیگر از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در بیرجند + فیلم

قافله جامانده از پیاده‌روی اربعین در سرزمین عراق، همزمان با اربعین حسینی در شهر بیرجند نوای لبیک یا حسین سر دادند و به یاد قدم‌های جابر، امسال با حال و هوایی متفاوت به راه افتادند.

هرچند امروز سرزمین کربلا مملو از جمعیت عاشقان حسین و یارانش است اما جای کسانی که پیاده روی اربعین امسال قسمت شان نشده خالی است و حالا روحشان میان عمودهای مسیر نجف تا کربلا سیر می‌کند و جسمشان قدم به قدم در راهپیمایی جاماندگان اربعین گام بر می‌دارد.

دلدادگان حسینی به صورت فردی و خانوادگی مسیر میدان آزادی تا امامزادگان باقریه را پیمودند و هر فردی به نحوی عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین را نشان داد.

در میان انبوه جمعیت نیروهای امدادی و هلال احمر، گروه‌های جهادی، پاکبانان شهرداری و اورژانس مشغول خدمت رسانی به مردم شدند و نیروهای انتظامی برقراری نظم و امنیت مسیر پیاده‌روی و عزاداری را برعهده داشتند.

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در بیرجند + فیلم

دلدادگان اربعین در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند گرد هم آمدند و سخنرانی، قرائت زیارت اربعین و مداحی زینت بخش مراسم پایانی بود، در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر در فضای باز امامزادگان اقامه شد.

این مراسم امروز (یکشنبه چهارم شهریور) در ۶۶ مسیر شهری و روستایی استان خراسان جنوبی به طول حدود ۳۴۰ کیلومتر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha