خیز فرنگی‌کاران جوان فارس برای کسب مدال در جهان

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85585662
خیز فرنگی‌کاران جوان  فارس برای کسب مدال در  جهان

شیراز-ایرنا- رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان در حالی از  امروز دوشنبه  ۱۲ شهریورماه در شهر پونته‌وردا  کشور اسپانیا آغاز می شود که سه کشتی گیر از استان فارس در این پیکارها شرکت دارند و برای کسب مدال به مصاف حریفان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل فتحی تزنگی دارنده نشان طلای جوانان آسیا در وزن ۱۳۰ کیلو گرم ، محمد ارجمند که نشان برنز جوانان آسیا در وزن ۸۲ کیلو گرم در کارنامه دارد ومحمد مهدی غلامپور در ۶۰ کیلو گرم سه کشتی گیر فارس در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان هستند.

فارس خاستگاه کشتی فرنگی

حضور مداوم کشتی گیران استان فارس در رده های مختلف تیم های ملی پایه از نونهالان گرفته تا جوانان در مسابقات کشتی آسیا و جهان و کسب مدال نشان از رشد و توسعه این رشته که ریشه در کشتی فرنگی ایران دارد، است که باید هم از نظر زیر ساخت ها و هم از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد شکوفایی بیشتر کشتی گیران فارس باشیم هر چند در رده بزرگسالان که حرف اول را می زد دچار رکود شده است.

خیزش فرنگی ‌کاران جوان  فارس برای کسب مدال در  جهان

گام های بلند فتحی برای کسب نخستین مدال جهان

ابوالفضل فتحی تزنگی پس از درخشش در مسابقات کشتی فرنگی جوانان که تیرماه سال جاری در تایلند برگزارشد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت عزم خود را جدی تر کرده تا این بار فاتح نخستین مدال در جهان شود، مدالی حتی طلا دور از دسترس این کشتی گیر جوان و آینده دارنیست.

این کشتی گیر سنگین وزن پیش از سفر به اسپانیا به خبرنگار ایرنا گفت: همه تلاش خود را خواهم کرد تا در مسابقات جهانی صاحب مدال شوم.

وی اضافه کرد: دوست دارم دوباره مدال طلای آسیا را در مسابقات جهانی تکرار کنم تا دل مردم ایران را شاد و پرچم کشورم در جهان به اهتزاز در آید.

حریفان فتحی در مسابقات جهانی اسپانیا

این کشتی گیر شیرازی با مشخص شدن حریفانش در مسابقات جهانی که ۲۱ نفر در وزن ۱۳۰ کیلوگرم حضور دارند، در دور اول با قید قرعه استراحت روبرو شده است و در دور دوم هم به مصاف برنده رقابت میان اورمونوف از قرقیزستان و سارکسیان از جمهوری چک می‌رود.

امید به کسب مقام در جهان توسط محمد ارجمند

محمد ارجمند دیگر کشتی گیر شرکت کننده از فارس در مسابقات جهانی اسپانیاست که در وزن ۸۲ کیلو گرم بر روی تشک می رود.

ارجمند که نشان برنز ۲۰۲۴ جوانان آسیا در تایلند را در کارنامه دارد بسیار امیدوار است تا بتواند مدال پر افتخار جهان را بر کارنامه اش اضافه کند و این امر با توجه به انگیزه هایی که این جوان شیرازی دارد ، دور از دسترس نیست.

خیزش فرنگی ‌کاران جوان  فارس برای کسب مدال در  جهان

حریفان ارجمند در جهان

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۲۵ شرکت کننده دارد، محمد ارجمند در دور اول به مصاف مارس اولو از قرقیزستان می‌رود و در صورت پیروزی برابر این حریف، در دور دوم با رضایف از آذربایجان پیکار می‌کند.

غلامپور می خواهد شگفتی ساز شود

محمد مهدی غلامپور دیگر جوان شیرازی است که در وزن ۶۰ کیلو گرم کشتی می گیرد.

غلامپور که قهرمانی ایران را در کارنامه دارد در نخستین تجربه جهانی خود می خواهد شگفتی ساز شود و با کسب مدال دل مردم را شاد کند.

خیزش فرنگی ‌کاران جوان  فارس برای کسب مدال در  جهان

حریفان غلامپور در جهان

در وزن ۶۰ کیلوگرم که با حضور ۲۴ نفر برگزار می‌شود، محمدمهدی غلامپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان احمداف از آذربایجان و دیاز سانچز از اسپانیا می‌رود.

به گزارش ایرنا رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان از امروز دوشنبه در شهر پونته‌وردا در کشور اسپانیا آغاز می‌شود.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با ۱۰ کشتی گیر و در ۱۰ وزن در این پیکارها شرکت دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن با کسب سه طلا، ۲ نقره و یک برنز و ۱۶۲ امتیاز برای چهارمین سال متوالی قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha