۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 5377
کد خبر: 85586754
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۹۰ درصدی مصوبات سفر استاندار اصفهان به برخوار

اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان با اشاره به ادعاهای نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه، پیشرفت مصوبات سفر شهرستانی استاندار به برخوار را ۹۰ درصد و اجرای بلوار جانبازان برخوار به شیوه کنونی را نیز فاقد پیوست های فنی و ایمنی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اصفهان، محمد یوسف‌زاده با اشاره به طرح برخی ادعاها توسط نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه درخصوص تحقق مصوبات سفر شهرستانی استاندار به شهرستان برخوار، گفت: این سفر ۴۷ مصوبه لازم الاجرا داشت که اینک با پیشرفت عملیاتی ۹۰ درصدی در صدر شهرستان های دارای بیشترین مصوبه عملیاتی شده در استان قرار دارد و مردم بطور ملموس این خدمات را مشاهده می نمایند.

وی اتمام پروژه بلوار جانبازان شهرستان برخوار به شیوه کنونی را فاقد پیوست فنی و ایمنی دانست و تصریح کرد: اجرای این بلوار که یکی از محورهای پیشنهادی برای اتصال شهرستان برخوار و شهر دولت‌آباد به شهر اصفهان است، در سال‌های گذشته بدون در نظر گرفتن اصول فنی و ایمنی و تامین دسترسی های مناسب و تنها با فشار به انجام رسیده است.

یوسف زاده اضافه کرد: در این پروژه دسترسی های مناسب به محورهای مختلف دیده نشده و اجرای آن بدون تکمیل و پیش بینی تقاطع های مناسب باعث ایجاد چند نقطه حادثه خیز جدید و ایجاد خطرات جانی و مالی برای شهروندان خواهد گردید.

وی ادامه داد: این محور مباحث فنی اولیه را نگذرانده و ارتباط آن با رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و بلوار تاکسیرانی رفع نشده است و اعضای شورای ترافیک استان از جمله پلیس راهور، راهداری و... و به ویژه کارشناسان و متخصصان خبره حمل و نقل و ترافیک استان، صراحتا مخالفت خود را با اجرای آن به شیوه کنونی و بدون پیش بینی تقاطع های ایمن اعلام نموده اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین ارتباط این طرح با قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران نیز دیده نشده و قطعا با عنایت به جایگاه شورای ترافیک و لزوم پاسخ گویی به مشکلات و حوادث ایجاد شده در اثر تصویب و اجرای طرح های مصوب، این شورا اجازه‌ نمی دهد فشارهای غیرکارشناسی طرحی خطرناک را برای مردم اجرا نماید.

یوسف زاده ادامه داد: متاسفانه نماینده شهرستان در نشست شورای ترافیک استان به جای تعامل به منظور دستیابی به راه حل های فنی جایگزین، با عصبانیت این نشست را ترک کردند.

وی افزود: در هر صورت بلوار مذکور دارای مصوبه کلی قبلی می باشد و با توجه به عدم تکمیل طراحی و پیش بینی تقاطع های ایمن مسوولیت مخاطرات جانی و مالی اجرای این طرح غیرکارشناسی در آینده و به شیوه کنونی و بر اثر فشارهای غیرمعمول، متوجه ایشان خواهد بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان با اشاره به دیگر اظهارات مکرر نماینده شهرستان های شاهین شهر، برخوار و میمه درخصوص اثرات فرونشست زمین در اصفهان و برخوار، تصریح کرد: همگان به خوبی می دانند که راهکار توقف فرونشست احیای زاینده‌رود و تزریق آب به سفره های زیر زمینی همزمان با اصلاح روند برداشت آب است و در این زمینه سه پروژه مهم تامین آب از دریای عمان، منابع جنوبی استان و کوهرنگ سه که توسط دولت سیزدهم به انجام رسیده، چشم انداز احیای دایمی زاینده‌رود را به کمتر از یکسال آینده رسانده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از دغدغه های واقعی برای حل مشکلات شهرستان برخوار گفت: انتظار می‌رود در خصوص مسائل مهم که با جان و مال مردم سروکار دارد، نمایندگان مجلس با تعامل بیشتری با مدیران اجرایی استان همکاری و از هرگونه رفتاری که منجر به حاشیه رفتن موضوعات حیاتی استان می‌شود جلوگیری کنند چراکه تنها در فضای همکاری و تعامل می‌توان مشکلات استان را سامان داد و هدف مدیریت استان و نمایندگان مجلس یکسان است و این هدف چیزی جز توسعه استان و رفاه شرایط زندگی مردم نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha