۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85587897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصویب راه اندازی رشته راهنمای گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت فارس

شیراز - ایرنا - رییس اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس گفت: راه اندازی رشته راهنمای گردشگری برای نخستین بار با همکاری سازمان گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت این استان مصوب شد.

یحیی علیرضاپور پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سفر کارشناس دفتر فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و نماینده سازمان گردشگری کشور به فارس، برای نخستین‌بار، راه‌اندازی رشته راهنمای گردشگری پسران در شهرستان مرودشت مصوب شد.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان گردشگری برای همه هنرجویان فارغ التحصیل در این رشته کارت گردشگری صادر می‌کند.

او اظهار کرد: این فرصت بسیار عالی برای دانش‌آموزان فارس است تا با کسب مهارت های لازم ، آماده ورود به بازار کار شوند.

تصویب راه اندازی رشته راهنمای گردشگری در هنرستان پسرانه مرودشت فارس

رییس اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس گفت: باتوافق صورت گرفته بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان گردشگری کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ این رشته با نظارت، اجرا و آموزش از سوی سازمان گردشگری بصورت پایه در پنج استان ایجاد می‌شود که فارس یکی از آنها است.

علیرضا پور افزود: دانش آموزان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته برای ثبت نام به هنرستان امام حسن عسکری (ع) مرودشت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: توجه به آمایش منطقه‌ای در ایجاد و توسعه رشته‌های هنرستانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به استان پهناور و استراتژیک فارس نگریسته شود، اهمیت گردشگری بیش از پیش مشهود است.

او اظهار کرد: این استان با قدمت چندهزار ساله از ظرفیت عظیم گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعت گرا برخوردار است که هر یک می‌تواند موتور محرکه اقتصاد این استان باشد .

وی گفت: گردشگری از مهمترین خدمات پول ساز و اشتغالزا در جهان امروز است که از آن به منزله صنعت نامرئی نام می‌برند؛ بنابراین اگر به گردشگری در استان فارس توجه شود، می‌تواند بیشتر از کارخانه ذوب آهن و خودروسازی و حتی صنایع نفت و پتروشیمی سودآور باشد.

مرودشت در شمال شیراز است و خدود ۴۵ کیلومتر با مرکز فارس فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha