وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پدیده جوی غالب در استان طی روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید است که منجر به خیزش گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق شرقی می‌شود.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته آسمان استان صاف تا کمی ابری است و پدیده جوی دیگری برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روند کاهشی دما تا پایان هفته در استان ادامه دارد و هوا خُنک‌تر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بلداجی و شهرکرد با کمینه دمای هفت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و لردگان، آلونی و بازفت با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شدند.

نوروزی یادآور شد: همچنین شهرکرد در شبانه روز گذشته خنک‌ترین ایستگاه مراکز استان‌های کشور اعلام شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دمای ۱.۳ درجه سانتی‌گراد بیشترین افزایش دما در کشور را به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha