معاون علمی رئیس‌جمهور از نمایشگاه «ایران‌پلاست» بازدید کرد

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت پلیمر در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در زمینه رفع نیازها و تسهیل فعالیت‌های فناورانه و توسعه محصولات ایران‌ساخت با فعالان این شرکت‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در نخستین روز فعالیت خود میزبان حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور بود.

معاون علمی رئیس‌جمهور در بازدید از تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت پلیمر با فعالان دانش‌بنیان و فناور این حوزه به گفت‌وگو نشست تا زمینه رفع مشکلات این شرکت‌ها و تسهیل فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار این کسب و کارها فراهم شود.

فعالان شرکت‌های در این بازدید دو ساعته از دغدغه‌ها وپیشنهادهای خود در زمینه تامین مالی، تخصیص ارز، رفع مشکلات نقدینگی، تسهیل فرآیندهای تحقیق و توسعه، روندهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات فناورانه با معاون علمی رییس‌جمهور در میان گذاشتند و معاون علمی رئیس‌جمهور ضمن استماع دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنان از آمادگی و برنامه‌های معاونت علمی برای حل این مسائل گفت.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست صبح امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، درحال برگزاری است و ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی در بزرگ‌ترین رویداد تخصصی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی حضوردارند. این رویداد بین‌المللی با حضور کشورهایی از چین، ایتالیا، تایوان، کره، ترکیه، فرانسه، هند، آلمان، اسپانیا و روسیه برگزار شده است.

معاون علمی رئیس‌جمهور از نمایشگاه «ایران‌پلاست» بازدید کرد

همچنین ۱۵۰ نفر از کشورهای روسیه، صربستان، قزاقستان، تاجیکستان، چین، پاکستان، ازبکستان، افغانستان، بلاروس، سوریه، عراق و عمان در قالب ۱۲ هیات تجاری نیز باهدف گسترش همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی از این رویداد بزرگ صنعت پتروشیمی بازدید خواهند کرد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در گروه‌های کالایی مواد اولیه و فرآورده‌های پتروشیمی، خدمات فنی مهندسی، محصولات پیش‌ساخته و ساخته‌شده، ماشین‌آلات و تجهیزات، مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی، تست آزمایشگاهی اچ‌اس‌ئی، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال، سایر خدمات مستربچ و گرانول و کامپاندهای پلیمری میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال توسعه بازار صنعت پلاستیک و پلیمر در ابعاد داخلی و بین‌المللی است و زمینه را برای تعامل بخش‌های مختلف زیست بوم صنعت و فناوری این جوزه فراهم می‌کند. این نمایشگاه، بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه شناخته می‌شود و در شمار رویدادهای معتبر این حوزه جای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha