۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85590720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی  ارتفاعات "مشجر بلاله" در گیلانغرب را فرا گرفت

قصرشیرین - ایرنا - آتش سوزی گسترده ارتفاعات "مشجر بلاله" از توابع دهستان چله شهرستان مرزی گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را فرا گرفت.

فرماندار گیلانغرب یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی در کوه‌های بلاله از توابع دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب از روز گذشته شروع شده و با توجه به گستردگی محدوده دچار حریق و سخت گذر بودن منطقه چندین بار مهار ولی دوباره شعله ور شده و اکنون نیروها به منظور مهار آتش سوزی حضوری فعال دارند.

علیرضا نظری افزود: گروههای مختلف، مجموعه ستاد بحران و نیروهای مردمی و امدادی، انجمن سبز، دهیاران، جمعیت هلال احمر و جمعی از مردم منطقه با مجموعه تجهیزات و ادوات و دمنده ها در محل حادثه حضور یافته و مشغول مهار آتش هستند.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: درخواست کمک از ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه شده اما با این وجود تمامی امکانات شهرستان بکارگیری و نیروهای مردمی و امدادی پای کار هستند تا آتش در قله کوه‌های بلاله و مناطق سخت گذر خاموش شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از دهها هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار مزرعه کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان همسایه کشور عراق ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha