پرسه سه روزه آتش در ارتفاعات مشجر گیلانغرب

قصرشیرین - ایرنا - آتش سوزی ارتفاعات مشجر تولک و انجیر درمیان شهرستان گیلانغرب با گذشت سه روز همچنان ادامه دارد.

فرماندار گیلانغرب روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزئیات این خبر افزود: این آتش سوزی در ۲ مرحله خاموش شده اما با توجه به شیب تند منطقه و افتادن کنده‌ها بازهم شعله ور شده و منجر به شروع آتش در نقطه ی دیگر می شود.
علیرضا نظری اظهار کرد: تمامی توان و امکانات و عوامل امدادی و ماشین آلات و نیروهای مردمی و دهیاری ها با چندین دستگاه دمنده طی سه روز گذشته در چندین گروه پای کارند و در حال مهار آتش هستند.

او با اشاره به اینکه به گفته ی اهالی منطقه در برخی جاها بعضی از افراد به صورت عمدی اقدام به آتش زدن منطقه می کنند گفت: از استان درخواست کمک شده ولی با توجه به سخت گذر بودن منطقه برای مهار کامل نیازمند بالگرد آب پاش هستیم.


به گزارش ایرنا، از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha