بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده

تهران- ایرنا- مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران شامل خوابگاه جدید متاهلان، اداره کل مهارت، استودیوهای جدید تلویزیون اینترنتی و طرح توسعه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی با حضور رئیس و هیات رئیسه این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سرای دانشجویان متاهل به نام شهید اسماعیل هنیه، طرح توسعه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی (ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور)، ساختمان اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی، ساختمان اداره کل مهارت دانشگاه تهران (ساختمان ۱۷۵۷ دارالفنون)، دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌الملل و شعبه‌های خارج از کشور (ساختمان علم و فناوری ۱۷۵۷ جندی شاپور) و استودیو شماره ۲ و ۳ تلویزیون اینترنتی، ۶ طرحی است که امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه با حضور سید محمد مقیمی، رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران افتتاح شدند.

بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده

افتتاح خوابگاه متاهلین شهید قدس اسماعیل هنیه

خوابگاه متاهلین شهید قدس اسماعیل هنیه، اولین طرحی بود که در مراسم امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل عمرانی دانشگاه تهران درباره مشخصات خوابگاه متأهلان بهره‌برداری‌شده دانشگاه تهران گفت: این خوابگاه ۵۰ واحدی با ۲۷۵۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه در مجتمع خوابگاه‌های جلال آل احمد به بهره‌برداری رسید.
جابر سلطانی به بازسازی کامل ساختمان این سرای دانشجویی اشاره کرد و گفت: تخریب کامل دیوار و کف داخل هر واحد، ایزوگام، گچ‌کاری، کاشی‌کاری، سرامیک‌کاری، اصلاح نقشه معماری، کابینت‌بندی، اصلاح تأسیسات مکانیک و برقی و گرمایشی و سرمایشی، تعویض کولرها و پنجره‌ها و درها صورت گرفته است. در زیرزمین ساختمان این خوابگاه نیز سالن اجتماعات و نمازخانه ایجاد شده است.
وی همچنین اعلام کرد: ساختمان اندیشکده حکمرانی مالی محاسباتی واقع در حد فاصل خیابان کارگر و ۱۶ آذر، بازسازی و تجهیز شده است.

بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده

اضافه شدن ۱۷۰۰ مترمربع به فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی

رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران هم در تشریح ویژگی‌های اجرای طرح توسعه این دانشکده، گفت: ۱۷۰۰ متر مربع در قالب ۴۰ اتاق شامل کلاس درس، آزمایشگاه و اتاق استادان به متراژ دانشکده اضافه شد و این فضاهای آموزشی و پژوهشی بیشتر در اختیار توسعه فضاهای فیزیکی مربوط به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

فریده علوی این را هم اضافه کرد: لابراتوار و کلاس‌های مربوط به موسسه‌های بین‌المللی زبان از جمله کنفوسیوس نیز در این مجموعه تازه احداث‌شده مستقر می‌شوند.

وی درباره نامگذاری این مجموعه به عنوان ساختمان ۱۷۵۷ جندی شاپور گفت: دانشگاه جندی شاپور به عنوان نخستین دانشگاه جهان، نخستین مرکز علمی بوده که هم در متون علمی آن از زبان‌های مختلف نظیر فارسی، عربی، سانسکریت، یونانی و سریانی استفاده شده و همچنین آغازگر نهضت ترجمه در ایران بوده است.

علوی گفت: دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران نیز به عنوان قطب علمی پیشرو در هم‌گرایی فرا ملیتی و آموزش تخصصی و پژوهش در حوزه زبان، ادبیات و ترجمه شناخته می‌شود تا راه گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را هموارتر از پیش کند.

بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده

بهره‌برداری از ساختمان اداره کل مهارت دانشگاه تهران

مدیرکل مهارت دانشگاه تهران هم گفت که ساختمان اداره‌ کل مهارت دانشگاه تهران در یکی از ساختمان‌های واقع در طرح توسعه این دانشگاه استقرار یافته است که این ساختمان قدیمی با پشتیبانی اداره‌کل طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران، بازسازی کامل و تجهیز شد.

فرشته امین افزود: ساختمان اداره‌ کل مهارت دانشگاه تهران در چهار طبقه با حدود ۷۰۰ مترمربع زیربنا تجهیز شده است و دفاتر واحدهای توسعه مهارت‌آموزی، کارآمادگی و کاریابی، اردوگاه مهارتی و باشگاه دانش‌آموزی و دفتر مدیرکل در طبقه اول، سالن کنفرانس، اتاق بازی، اتاق مشاوره شغلی، سایت و کافه کتاب مهارت در طبقه دوم و کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی در طبقه‌های سوم و چهارم مستقر هستند.

وی درباره بخش‌های مختلف این اداره کل توضیح داد: اتاق بازی برای استعدادیابی و ارزیابی شایستگی‌های رفتاری و مهارتی دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان است. پرونده افراد پس از تکمیل مراحل مختلف ارزیابی، در اختیار مشاوران که افراد کارآزموده سازمان‌ها و صنعت و همچنین متخصصان دانشگاهی هستند قرار داده می‌شود و به آنها خدمات مشاوره شغلی و برنامه‌ریزی مسیر شغلی نیز ارائه خواهد شد.

مدیر کل مهارت دانشگاه تهران از راه‌اندازی کافه کتاب مهارت خبر داد و گفت: قرار است این بخش با حمایت خیرین و سازمان‌های حامی و خرید به‌روزترین کتاب‌های حوزه مهارت تجهیز ‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توانند با مراجعه حضوری یا از طریق سایت به صورت فردی یا گروهی (مدارس، سازمان‌ها و واحدهای دانشگاهی) ثبت‌نام کنند و از خدمات اداره‌کل مهارت استفاده کنند.

بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده



راه‌اندازی دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران

رئیس کمیسیون تخصصی پردیس‌های خودگردان و بین‌المللی دانشگاه تهران نیز درباره راه‌اندازی دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور این دانشگاه بیان داشت: تاکنون پردیس‌های بین‌المللی و شعبه‌های خارج از کشور دارای ساختمان مرکزی در تهران نبودند و هر کدام به طور جداگانه دفاتری در تهران و یا محل استقرار اصلی داشته‌اند، به منظور تمرکز بیشتر برای پیگیری موضوعات مبتلابه مشترک این پردیس‌ها و شعب، تسهیل پاسخگویی مناسب به دانشجویان و ذی‌نفعان و همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شعب دانشگاه در خارج از کشور، ساختمان دفتر مرکزی پردیس‌های بین‌المللی و شعب خارج از کشور دانشگاه تهران در فضایی به مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع افتتاح و راه‌اندازی شد.

علی طاهری میرقائد به فعالیت پردیس‌های بین‌المللی کیش، ارس، خلیج فارس، اروند و کاسپین و شعبه‌های دانشگاه تهران در کشورهای تاجیکستان و عراق افزود: این پردیس‌ها در بیشتر رشته‌های دایر در دانشگاه تهران دارای پذیرش دانشجو هستند و امسال حدود ۹۰۰ دانشجو در رشته مقطع‌های مختلف از طریق سازمان ملی سنجش معرفی شده‌اند. در تلاش هستیم با آمایش رشته‌های مورد پذیرش، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

بهره‌برداری از ۶ طرح‌ عمرانی دانشگاه تهران؛ از خوابگاه شهید قدس تا طرح توسعه دانشکده



افتتاح استودیوهای شماره ۲و۳ تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران

سید مهدی شریفی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیر تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران نیز در مراسم افتتاح استودیوهای جدید این شبکه، گفت: بعد از گذشت سه سال از راه‌اندازی استودیوی شماره یک تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران که تاکنون بیش از ۴۰۰ برنامه با حضور ذی‌نفعان بویژه اعضای هیات علمی در آن ضبط شده است، استودیوی شماره دو و شماره سه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران با هدف حضور جدی دانشجویان و ویژه ضبط برنامه‌های دانشجویی که حال و هوای متفاوت‌تر از استودیوی با رسمیت بالای استودیوی شماره یک دارد، به بهره‌برداری رسید.

سید مهدی شریفی افزود: استودیوهای حرفه‌ای شماره دو و سه ویژه ضبط برنامه‌های دانشجویی که با ذوق دانشجویان و حمایت خیرین راه‌اندازی شده است، در سه بخش پرده سبز و ویدئو وال شش متری همراه با اتاق رژی با تمام امکانات است.
دانشیار دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این استودیوی دانشجویی ضبط می‌شود، برنامه هفتگی صدای دانشجو است که ضمن بیان آخرین مطالبات و درخواست‌های دانشجویان که به شبکه دانشگاه رسیده است، پیگیری لازم برای بررسی و تحقق آنها انجام شده و از مسئولان مربوطه برای پاسخگویی دعوت می‌شود. در کنار استودیوهای شماره دو و سه، استودیوی پادکست برای ضبط برنامه‌های انگلیسی و گفت‌وگوهای فارسی به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha