۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85591390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: طرح جامع مدیریت روستایی برای لرستان تعریف شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: طرح جامع مدیریت روستایی استان تعریف و وظایف نهادهای درگیر در این حوزه مشخص شود تا مطابق آن پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز دوشنبه در همایش روستاییان و عشایر لرستان در منطقه گردشگری کهمان سلسله اظهار کرد: نیازمندی اولیه انسان و مهمترین مولفه پیشرفت یک نظام، امنیت غذایی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه روستاها پایه امنیت غذایی هستند و مسیر تامین غذای جامعه از روستاها می گذرد بیان کرد: همه وظیفه داریم به روستا توجه و به گونه ای عمل کنیم که روستایی از این ظرفیت استفاده کند و روستا را به سمت تولید پیش ببرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است در دورترین نقطه روستاها بهره برداری های کشاورزی، دامداری و شیلاتی داشته باشیم باید مردم در آنجا سکونت داشته باشند که در این راستا موظف هستیم امکانات رفاهی و زیرساخت های روستایی را ایجاد کنیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به روستاها، انقلاب اقتصادی در استان ایجاد خواهد شد بنابراین انتظار می رود با محوریت جهاد کشاورزی که مسوولیت اصلی را در حوزه روستا برعهده دارد برنامه های ویژه ای تعریف و قرارگاه اقتصاد کشاورزی با محوریت کاشت، داشت و برداشت فعال شود.

شفقت یادآور شد: همه مسوولان موظف هستند زیرساخت های مسکن، بهداشت، مدرسه، جاده، آب، مخابرات، برق و گاز روستاهای استان را ارتقا دهند و در راستای رفع مشکلات روستا و کاهش حاشیه نشینی شهرها اقدام کنند.

وی افزود: همه باید برای توسعه روستا با جهاد کشاورزی هماهنگ باشند و مسوولان و روستاییان توانمندسازی فکری، فرهنگی و آموزشی را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر راه اندازی بازاری برای فروش محصولات روستاییان ادامه داد: پیشنهاد می شود همه شهرها علاوه بر بازارهای خود، بازارچه های روستایی را نیز ایحاد کنند تا از طریق رسانه ملی برندسازی( ایجاد نام تجاری) محصولات روستایی را انجام داد.

شفقت گفت: توانمندسازی اقتصادی از ضروریات است و همه مدیران استان باید به تناسب شهرها نقاطی را برای ایجاد بازارچه های روستایی در نظر بگیرند همچنین بانک های عامل و اداراتی که منابع در اختیار دارند باید تامین نقدینگی روستاییان و توانمندسازی آن ها را در اولویت قرار دهند چرا که منابع مورد نیاز روستاییان ارزان و با اشتغال بالا است.

وی همچنین در خصوص طلب گندمکاران استان عنوان کرد: ۸۰ درصد طلب گندمکاران پرداخت شده و مابقی نیز در روزهای آتی تسویه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha