۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85591418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۰۰ پروژه در حوزه روستایی لرستان فعال است

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85591418
۲ هزار و ۳۰۰ پروژه در حوزه روستایی لرستان فعال است

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه فعال در حوزه روستایی استان در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا دالوند روز دوشنبه در همایش روستاییان و عشایر در منطقه نمونه گردشگری کهمان اظهار کرد: همچنین ۱۰۰ دستگاه خودروی مورد نیاز دهیاری ها نیز تامین شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۳۵۹ ارتقای درجه دهیاری ها را داشتیم که ۳۵ درصد آنها مربوط به استان لرستان بود تا با فراغ بال بیشتری خدمت رسانی کنند.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: همچنین ۱۰۲ هزار نفر ساعت آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد تا دهیاران با وظایف خود بیشتر آشنا و بهتر خدمت رسانی کنند.

دالوند اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش ها توجه ویژه به مسایل روستایی و تاکید بر تعریف برنامه های مرتبط در این راستا و اجرای سیاست های دولت و پیشبرد آنها است.

وی تاکید کرد: روستاها باید محور تولید و پشتیبان تامین منابع غذایی کشور باشند تا تولید و اقتصاد روستاها رونق بگیرد و مهاجرت به روستاها افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار لرستان اظهار کرد: اکتر روستاییان به دلیل نبود شغل مهاجرت و در حاشیه شهرها سکونت یافته اند و باید تلاش کنیم تا دوباره مهاجرت معکوس شکل بگیرد تا کار، تولید و اقتصاد در روستاها رونق بگیرد.

دالوند بیان کرد: تامین و مهیا کردن زیرساخت ها در روستا برای افزایش تولید باید مدنظر قرار گیرد که در دولت سیزدهم و تاکنون پروژه های خوبی در حوزه های گاز، برق، جاده و طرح هادی تعریف شده است.

به گفته وی برگزاری چهار تا پنج همایش روستاییان در استان طراحی شده که اولین همایش به میزبانی سلسله برگزار و ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha