۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85592112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات پارلمانی اردن؛ افزایش شانس نامزدهای حامی مقاومت پس از عملیات «الکرامه»

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت: بیستمین دوره انتخابات پارلمانی اردن تحت تاثیر عملیات استشهادی اخیر است و احزاب و نامزدهای حامی مقاومت فلسطین و ضد رژیم صهیونیستی مورد توجه رای دهندگان قرار دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رای الیوم با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات پارلمانی اردن در سایه عملیات شهادت طلبانه «ماهر الجازی»، افزود: ساکنان مناطق بادیه نشین جنوب چه رایی خواهند داد؟ عملیات الکرامه در رای صندوق‌ها تاثیر گذار است. انجام این عملیات از سوی الجازی ۳۹ ساله بر انتخابات پارلمانی اردن سایه افکنده است. این مساله به ویژه در رای مناطق بدوی نشین جنوب اردن که شهید الجازی و قبیله الحویطات به آن تعلق دارد، بیشتر مشهود خواهد بود.

این منبع ادامه داد: محافل سیاسی اردنی بر این باورند که رای دهندگان انبوه در مناطق بادیه نشین شمال و جنوب پس از این عملیات استشهادی به نفع جریان ها و احزابی رای خواهند داد که حامی مقاومت هستند. این فرصت بزرگ انتخاباتی و به شکل ناگهانی را به جریان های اسلام گرا و نامزدهای آن یا نامزدهایی مستقلی که حامی غزه و مقاومت آن هستند از جمله «غازی ابوجنیب الفایز» و دیگر فرزندان صحرا برای پیروزی خواهد داد.

رای الیوم اضافه کرد: با توجه به فضای حاکم بر محافل اردنی پس از عملیات الاغوار در منطقه الکرامه و نیز اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری، این آثار خود را در آرای صندوق های رای نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۱۹ اردنی واجد شرایط برای شرکت در بیستمین دوره انتخابات مجلس این کشور هستند. ۴۱ کرسی از مجموع ۱۳۸ کرسی به احزاب اختصاص یافته است. ۱۶۳۴ نامزد مرد و زن در انتخابات شرکت دارند. هیات مستقل انتخابات روند انتخابات را اداره می کند و قوه مجریه حمایت لجستیکی و امنیتی برگزاری انتخابات را برعهده دارد. ۱۶۴۹ مرکز اخذ رای وجود دارد که ۵۸۴۳ صندوق رای در آن قرار دارد. ۶۱ سازمان و حدود ۷۰۰ ناظر بر روند انتخابات نظارت دارند.

منابع اردنی اعلام کردند که بیش از ۵۴ هزار افسر و نیروی امنیتی امنیت انتخابات را برعهده دارند.

آوریل گذشته عبدالله دوم شاه اردن خواستار برگزاری بیستمین دوره انتخابات مجلس این کشور شد و هیات مستقل نیز دهم سپتامبر ۲۰۲۴ را موعد برگزاری آن اعلام کرد. انتخابات قبلی در سال ۲۰۲۰ با مشارکت ۱۶۷۴ نامزد در شرایط کرونا برگزار شد.

ماهر الجازی ۱۸ شهریورماه جاری در عملیات ضدصهیونیستی در منطقه گذرگاه الکرامه (النبی) در مرز کرانه باختری و اردن، سه صهیونیست را به هلاکت رساند.

وی بازنشسته نیروهای مسلح اردن و راننده یک وسیله نقلیه باری بود که کالاهای تجاری را از اردن به کرانه باختری حمل می‌کرد.

طبق اعلام وزارت کشور اردن، هماهنگی میان مقامات ذیربط برای تحویل گرفتن پیکر این شهید در حال انجام است تا در اردن به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha